|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / PHOTU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
PHOTU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborné texty v umění
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
26
[HOD/SEM]
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 30
|
0 / 10
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro studenty doktorského studijního programu.
Cílem kurzu je připravit studenty do vstupu akademického výzkumného světa a osvojení si zásad akademického způsobu práce s texty a odborného stylu psaní nejen v českém jazyce, ale také i v angličtině. Předmět umožňuje doktorandům získat nejen širší orientaci, ale i praktické dovednosti potřebné pro přípravu odborného článku, konferenčního příspěvku apod. Doktorandi získají nové odborné kompetence pro vědecky (žánrově, argumentačně, metodologicky, terminologicky, koncepčně, inovativně) přijatelné řešení zkoumaných problémů. Předmět je kombinací přednášky a semináře.
Záměrem přednášky: - porozumění a interpretace vědeckých textů - je vysvětlit studentům hlavní důvody a zásady akademického vědeckého způsobu psaní, - provést je procesem psaní odborných textu (formální náležitostí odborných textů, včetně formulace názvu, anotace, obsahu, hypotézy, metodologie, argumentace), - osvojit si zásady správného citování a zacházení s literaturou, - pomoci s orientací v možných informačních zdrojích, různých typech databází a on-line katalogů (např. Web of Science, Scopus), - seznámit studenty s procesem přípravy odborného článku k vydání v recenzovaném odborném časopisu, - seznámit studenty s procesem podání příspěvku na konferenci, - objasnit definice druhů výsledků - RIV dle aktuálně platné normy
Seminář umožňuje studentům prakticky si vyzkoušet a procvičit uplatnění teoretických základů z přednášky. Seminář se zaměří na: - posílení kompetencí pro psaní odborných článků, příspěvku na konferenci - posílení orientace ve vyhledávání odborných recenzovaných časopisů vhodných pro případné publikování odborných článků studentů.
Součástí semináře bude také praktický rozvoj schopností psát, kdy studenti budou v průběhu semestru psát krátké výzkumné texty a prezentovat je. Každý text bude podroben analýze a kritické debatě. Studentům bude poskytnuta též pravidelná možnost pro individuální konzultaci konkrétních textů, které umožní klást individualizované otázky a identifikovat klíčové problémy studentova přístupu k psaní.
|
Požadavky na studenta
|
Student studuje zadanou literaturu a průběžně plní úkoly dle zadání vyučujícího. Studenti v průběhu semestru zpracovávají texty menšího rozsahu, které následně prezentují v rámci semináře.
|
Obsah
|
Konkrétní náplň seminárních aktivit je specifikována na základě konzultací garanta kurzu se školiteli studentů navštěvujících kurz v daném semestru a příp. předsedou Oborové rady. Obsah kurzu pro jednotlivé semestry je upravován zejména s ohledem na zaměření disertační práce jednotlivých studentů a aktuálních řešených doktorských projektů.
- základní principy akademického psaní
- formální náležitosti vědeckých textů a práce s nimi (šíře specifičnosti textu, brainstorming, thesis statement, topic sentences, annotated bibliography, outlining)
- autorská etika, formy plagiátorství
- volba metodiky vhodné pro řešení výzkumné otázky, tvorba hypotéz
- citační normy a aparáty
- představení vybraných vědeckých databází (EBSCOhost, ProQuest Central, Science Direct, Scopus, Web of Science, aj.)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jordan, R. R. Academic writing course : study skills in English. Harlow : Pearson Education Limited, 1999. ISBN 0-582-40019-8.
-
Základní:
Swales, John M.; Feak, Christine B. English in today's research world: a writing guide : a sequel to Academic writing for graduate students and an advanced text mainly designed for junior scholars and graduate students who are notJohn M. Swales and Christine B. Feak ; illustrations by Vivian Scott Hixson. Michigan : The University of Michigan Press, 2000. ISBN 0-472-08713-4.
-
Základní:
Šesták, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Praha, Academia, 2000. ISBN 80-200-0755-5.
-
Základní:
Booth, Wayne C.; Colomb, Gregory G. The craft of research. 2nd ed. Chicago : University of Chicago Press, 2003. ISBN 0-226-06568-5.
-
Doporučená:
SKALA, Václav. Analysis of publishing activities and "Publish or Perish" strategy. In: Recent researches in Applied Economics & Management.. Athens: WSEAS Press, 2013. ISBN 978-960-474-323-0.
-
Doporučená:
Belcher, W. L. Belcher, W. L. 2009. Writing your journal article in twelve weeks: A guide to academic publishing success.. Chicago: University Chicago Press, 2019. ISBN 978-0-226-49918.
-
Doporučená:
Moxley, Joseph. Publish, Don´t Perish: The Scholar´s Guide to Academic Writting and Publishing.. Westport: Praeger Publishers, 2013. ISBN 978-0-226-23973-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- aktivní používání anglického jazyka
- porozumět základním teoretickým koncepcím a požadavkům
- charakterizovat základní znaky kritického myšlení |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- Interpretovat anglický text
- Formulovat a písemně vyjádřit své myšlenky v uceleném jazykovém útvaru
- Interpretovat své myšlenky v anglickém jazyce
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientuje se v odborných databázích včetně zahraničních odborných časopisech
rozlišuje různé styly akademického psaní |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
strukturovat argumentaci v rámci odborného textu
samostatně vytvořit akademický text odpovídající nárokům mezinárodních odborných textů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Návrh vlastního mezinárodního projektu v oblasti KKO |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|