|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / PHOP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
PHOP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná pedagogická praxe
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
15 / -
|
0 / 30
|
0 / 10
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
10 / -
|
0 / 20
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/PHOP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro studenty doktorského studijního programu.
Smyslem předmětu je umožnit realizaci a hodnocení pedagogické praxe, kterou vykonává student doktorského studijního programu v prezenční formě studia v rozsahu 26 hodin za semestr. Tato výuka je buď vedena v určeném ateliéru na FDULS, nebo má podobu meziateliérového workshopu, či je v mimořádném případě realizována jiným způsobem. Podobu odborné praxe doktorand domlouvá se svým školitelem a na doktorandském kolokviu ji schvaluje oborová rada programu podle pravidel obmyšlených ve studijních předpisech.
Cílem předmětu je podpořit rozvoj pedagogické kompetence studenta při expozici a interpretaci rincipů vlastní tvorby, nebo badatelského úsilí.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta jsou stanovovány ad hoc podle individuálních potřeb, cílů a zájmů studenta s ohledem na jejich doktorský projekt a jeho aplikaci v podobě edukační aktivity.
|
Obsah
|
1. Principy přípravy edukační aktivity podle zvoleného žánru
2. Jádrové obsahy a dynamika obsahových vrstev výuky
3. Metody dialogické výuky a reflektivního dialogu
4. Anotace, analýza a alterace realizovaného tvaru edukační aktivity
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D. ,
-
Vede seminář:
Dušan Brozman, M.A. (5%),
Doc. MgA. Kristýna Fišerová (5%),
Prof. Ing. arch. Zdeněk Fránek (5%),
akademický malíř Renáta Fučíková (5%),
MgA. Dayana Grigoryan (100%),
Prof. Mgr. Štěpán Grygar (5%),
Prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. (5%),
Prof. akad. mal. Boris Jirků (5%),
Doc. akademický malíř Vladimír Merta (5%),
Prof. akad. mal. Karel Míšek, Ph.D. (5%),
Doc. akademický malíř Josef Mištera (15%),
Doc. Mgr. Art. Jana Potiron, ArtD. (5%),
PhDr. Mgr. Andrea Sloupová, Ph.D. (5%),
Mgr. Silvie Stanická, Ph.D. (5%),
Doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D. (5%),
Prof. akad. mal. Rostislav Vaněk (5%),
Doc. MgA. Zdeněk Veverka (5%),
Prof. PhDr. Tomáš Vlček, CSc. (5%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Dobbs, Stephen Mark. The DBAE Handbook: An Overview of Discipline-Based Art Education.. Getty Center for Education in the Arts, Los Angeles, CA., 1992. ISBN 0-89236-214-6.
-
Doporučená:
Ian Heywood, Barry Sandywell. The Handbook of Visual Culture. Berg, 2014. ISBN 1847885756.
-
Doporučená:
Jan Slavík, Tomáš Janík, Petr Najvar, Petr Knecht. Trandisciplinární didaktika - O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. MU Brno, 2017. ISBN 80-210-8568-1.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě - Předpoklady gnozeologické analýzy obrazové stránky nových médií. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
identifikovat klíčové obsahy své tvorby a transformovat je do učební úlohy, přednášky, nebo workshopu určeného konkrétní cílové skupině,
naplánovat výukovou aktivitu a predikovat její dynamický vývin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prezentovat cílové skupině zadání plánované edukační aktivity,
reflektovat vzdělávací situaci a s oporou o argumenty diskutovat její podobu s jednotlivými aktéry,
aplikovat poznatky získané ve vlastní tvorbě při dialogu s cílovou skupinou, vedení aktivity a při ejjím hodnocení |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základní terminologie a postupy využívané v konceptu Discipline Art Based Education, nebo Visual Art Based Education,
gnoseologického rozměru umělecké tvorby a způsobů reflexe a interpretace umělecko-estetického zážitku účastníků aktivity,
přípravy a realizace expozice, korektury a reflexe zvoleného žánru vzdělávací aktivity |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
lépe rozumí, reflektuje a popisuje roli sebe jako umělce/badatele/pedagoga,
přípravy, realizace a reflexe edukační aktivity,
navrhování zlepujících alterací realizovaného díla,
vyvozování přidané kulturní hodnoty (kulturního kapitálu) expresivně tvořivých, nebo uměnovědných aktivit |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
s využitím teoretických poznatků oboru plánují, podporují a řídí získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí pro úspěšné dokončení doktorského projektu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|