|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / MGVI4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
MGVI4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vědecká ilustrace 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/MGVI4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty tvorbě naučné ilustrace pro různé věkové skupiny ve všech jejích formách a s vytvořenou naučnou ilustrací dále pracovat (abecedy, knihy pro předškolní děti, učebnice a didaktické pomůcky pro první i vyšší stupeň ZŠ, pro střední školy, vysoké školy). Vybavit studenta kompetencemi tvůrce vědecké ilustrace, jenž bude schopen pracovat v týmu při řešení složitější problematiky vědecké ilustrace (vztah vědec - výtvarník).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na získání zápočtu:
- aktivní účast na seminářích
- průběžná tvorba a plnění zadaných seminárních úkolů
Požadavky na absolvování zkoušky:
- předchozí získání zápočtu,
- prezentace na seminářích,
- průběžná tvorba, konzultace a úspěšné splnění všech zadaných ateliérových výtvarných projektů dle pokynů vyučujícího.
Student musí prokázat ovládání tradičních technologií exaktní kresby a malby, znalost specifických způsobů komponování a znalost metody analýzy a konstrukce naučné ilustrace.
|
Obsah
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér.
1. - 13.
Dle zaměření individuálního talentu se student může specializovat na tvorbu pro určitou věkovou skupinu či se věnuje tvorbě pro všechny věkové skupiny.
- obrázková abeceda, obrázkový slovník,
- slabikář, učebnice pro 1. stupeň ZČ,
- učebnice pro 2. stupeň ZŠ
- naučné tabule na téma: minerály, hmyz,
- naučné tabule na téma: život na venkově, život ve městě,
- naučné tabule na téma: anatomie člověka,
- naučné tabule na téma: vesmír,
- mapy, obrázkové mapy výskytu živočichů, mapy historických památek, nerostných surovin,
- tabule k výuce dějepisu (např. život na středověkém hradě)
- historické mezníky (třicetiletá válka, první světová válka)
a další.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Projekt individuální [40]
|
60
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti a dovednosti vedlejšího ateliérového předmětu předcházející úrovně příslušného zaměření. Předmět je určen výhradně studentům FDU. Schopnost samostatné realizace konkrétního zadání |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student bude vybaven kompetencemi tvůrce vědecké ilustrace, bude schopen pracovat v týmu při řešení složitější problematiky vědecké ilustrace (vztah vědec - výtvarník) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|