|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / KTGD4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
KTGD4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Grafický design obalu 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/KTGD4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty řešit pokročilejší a náročnější úlohy - komplex obalů pro jeden subjekt s důrazem na jednotnost souboru, funkčnost, nápaditost, recyklovatelnost a inovativnost řešení.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- Pravidelná aktivní účast ? min. 80%.
- tvorba, konzultace a odevzdání všech zadaných dílčích seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím,
- úzká součinnost s vedoucím příslušného speciálního ateliéru.
|
Obsah
|
1. - 2. Grafický design vybavení výstavního stánku.
3. - 4. Grafický design souboru obalů pro potravinářský komplex.
5. - 7. Rešení grafického designu obalů a propagačních objektů pro odbornou konferenci instituce.
8. - 11. Grafický design série papírových skládaček pro děti na úrovni I. stupně školy.
12. - 13. Interaktivní prostorový poutač.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 9788073911911.
-
Doporučená:
Bohatec, M. Konstruktivistická teorie knižní tvorby.
-
Doporučená:
Muzika, F. Krásné písmo. Praha, 1963.
-
Doporučená:
Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
-
Doporučená:
Rossman, Z. Písmo a fotografie v reklamě.
-
Doporučená:
Engelmann, Bernt; Jehl, Iska; Sedlatschek, Hubert. SchriftWerk : Handbuch zur Gestaltung mit Typografie und Layout. 1. Aufl. Donauwörth : Auer, 2005. ISBN 3-403-04316-9.
-
Doporučená:
Fabel K. Současná typografie. Odeon Praha, 1981.
-
Doporučená:
Hlavsa O. Typografia I. - iii.
-
Doporučená:
Wilson/Harwey/Loewy. 1000 způsobů zpracování písma. Slovart, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si postupy modelování specifických forem tvarů v grafických editorech i volnou rukou,
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí),
tradičního i netradičního užití oboru grafický design obalu ve vztahu k tištěným médiím a k obalovému designu,
nových invenčních náhledů na řešení obalu,
práce s pravidly danými zadavatelem, přistupovat k zadané práci na profesionální úrovni jako na odborné zakázce, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
koncepčně i technicky řešit zadané úkoly z oboru obalového designu a jeho tisk,
zformulovat a sepsat explikaci a legendu k danému výrobku,
zvažovat poměr funkčnosti a estetické kvality výrobku a promítnout ji do tvorby návrhu a prototypu,
užívat základních nástrojů grafických a sázecích editorů,
kooperovat s jiným speciálním ateliérem či zadavatelem,
pochopit a užívat široké palety technických i výtvarných řešení, přistupovat k nim inovativně a nekonvenčně, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
současných řešení grafického designu obalů a typografie k ní využívané s důrazem na zadání konkrétního zákazníka,
forem a možností pojetí grafického designu obalu různých forem pro různé účely (instituce, firma, výstavní, muzejní či kulturní projekt),
široké škály technických i výtvarných řešení grafického designu obalu,
o historických i současných stylových kánonech,
možností užití papíru jakožto primárního materiálu v kompbinaci s recyklovatelnými materiály, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně vyřešit náročnější projekt grafického designu s vyřešenou typografií jako komplex obalů pro jednu instituci, firmu, výstavní, muzejní či kulturní projekt,
aplikovat znalosti a dovednosti běžných nástrojů grafických a sázecích editorů,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
aplikuje vlastní nové náhledy na způsob řešení grafického designu obalu různými formami, převážně s papírem jako dominantním materiálem doplněným jinými materiály s ohledem na ekologická hlediska,
experimentovat při dotváření úloh přenesených k dopracování z jiného speciálního ateliéru, zohlednit jednotnost, funkčnost, nápaditost a inovativnost řešení,
vybere nejvhodnější řešení, jež vyústí v konkrétní realizaci, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|