|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / KTGD3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
KTGD3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Grafický design obalu 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/KTGD3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty možnostem typografie na prostorovém objektu - obalu. Cvičení s textem v prostoru vždy vyústí v praktickou aplikaci vytvořením konkrétního obalu s vyřešenou typografií.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- Pravidelná aktivní účast - min. 80%.
- tvorba, konzultace a odevzdání všech zadaných dílčích seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím,
- úzká součinnost s vedoucím příslušného speciálního ateliéru.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky semestru.
2. Text v prostoru - velké měřítko.
3. Text na prostorovém objektu - malé měřítko.
4. Barevné řešení prostorového objektu.
5. Práce s obrazem a textem na prostorovém objektu.
6. Kombinace kresba a text v prostoru.
7. Práce s textem a fotografií v prostoru.
8. - 13. Realizace grafického designu na úkolech přenesených sem ze speciálního ateliéru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 9788073911911.
-
Doporučená:
Bohatec, M. Konstruktivistická teorie knižní tvorby.
-
Doporučená:
Muzika, F. Krásné písmo. Praha, 1963.
-
Doporučená:
Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
-
Doporučená:
Rossman, Z. Písmo a fotografie v reklamě.
-
Doporučená:
Engelmann, Bernt; Jehl, Iska; Sedlatschek, Hubert. SchriftWerk : Handbuch zur Gestaltung mit Typografie und Layout. 1. Aufl. Donauwörth : Auer, 2005. ISBN 3-403-04316-9.
-
Doporučená:
Fabel K. Současná typografie. Odeon Praha, 1981.
-
Doporučená:
Hlavsa O. Typografia I. - iii.
-
Doporučená:
Wilson/Harwey/Loewy. 1000 způsobů zpracování písma. Slovart, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si postupy modelování specifických forem tvarů v grafických editorech i volnou rukou,
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí),
základního užití oboru grafický design ve vztahu k tištěným médiím a k obalovému designu,
nových invenčních náhledů na řešení obalu, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
koncepčně i technicky řešit zadané úkoly z oboru obalového designu a jeho tisk,
zformulovat a sepsat explikaci a legendu k danému výrobku,
zvažovat poměr funkčnosti a estetické kvality výrobku a promítnout ji do tvorby návrhu a prototypu,
užívat základních nástrojů grafických a sázecích editorů,
kooperovat s jiným speciálním ateliérem,
pochopit a užívat široké palety technických i výtvarných řešení,
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
současných řešení grafického designu obalů a typografie k ní využívané,
forem a možností pojetí grafického designu obalu různých forem pro různé účely,
široké škály technických i výtvarných řešení grafického designu obalu,
o historických i současných stylových kánonech, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně vyřešit projekt grafického designu s vyřešenou typografií,
aplikovat znalosti a dovednosti běžných nástrojů grafických a sázecích editorů,
experimentovat při dotváření úloh přenesených k dopracování z jiného speciálního ateliéru,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
aplikuje vlastní nové náhledy na způsob řešení grafického designu obalu různými formami,
vybere nejvhodnější řešení, jež vyústí v konkrétní realizaci, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|