|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / KTGD1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
KTGD1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Grafický design obalu 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/KTGD1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s oborem grafický design a jeho užitím ve vztahu k tištěným médiím a k obalovému designu. Naučit studenta řešit koncepční i technické úkoly ve vztahu ke knižní kultuře, grafickému designu a polygrafii.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- Pravidelná aktivní účast ? min. 80%.
- tvorba, plnění a odevzdání všech zadaných dílčích seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím.
- Předložení a obhajoba semestrálního projektu.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky oboru
2. Plošná a prostorová kompoziční cvičení.
3. Prostorové tiskoviny.
4. Dialog plochy a objemu.
5. Výtvarná stylizace.
6. Plošnost, statika, dynamika a exprese v barevném poli nosných motivů.
7. Uspořádání a grafická úprava publikací.
8. Práce se sazebním obrazcem.
9. Písmo a typografická pravidla.
8. Práce s textem a fotografií. Technické požadavky a výtvarné možnosti.
9. Úpravy fotografií, řešení komplikací s barvami.
11. - 12. Seminární projekt.
13. Obhajoba a hodnocení projektu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 9788073911911.
-
Doporučená:
Bohatec, M. Konstruktivistická teorie knižní tvorby.
-
Doporučená:
Muzika, F. Krásné písmo. Praha, 1963.
-
Doporučená:
Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
-
Doporučená:
Rossman, Z. Písmo a fotografie v reklamě.
-
Doporučená:
Engelmann, Bernt; Jehl, Iska; Sedlatschek, Hubert. SchriftWerk : Handbuch zur Gestaltung mit Typografie und Layout. 1. Aufl. Donauwörth : Auer, 2005. ISBN 3-403-04316-9.
-
Doporučená:
Fabel K. Současná typografie. Odeon Praha, 1981.
-
Doporučená:
Hlavsa O. Typografia I. - iii.
-
Doporučená:
Wilson/Harwey/Loewy. 1000 způsobů zpracování písma. Slovart, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
vybavit si postupy modelování specifických forem tvarů,
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí),
aplikovat znalosti o materiálech a jejich tváření, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
modelovat a obrábět základní obalové materiály,
zformulovat a sepsat explikaci a legendu k danému výrobku,
zvažovat poměr funkčnosti a estetické kvality výrobku a promítnout ji do tvorby návrhu a prototypu, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
užití oboru grafický design ve vztahu k tištěným médiím a k obalovému designu,
o historických i současných stylových kánonech,
o možných základních formách grafického designu obalů a jeho užití pro různé účely, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat znalosti a dovednosti základních nástrojů grafických a sázecích editorů,
vyřešit koncepčně i technicky zadané úkoly ve vztahu ke knižní kultuře, grafickému designu, polygrafii,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|