|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / KT3S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
KT3S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Kniha a tvarování papíru 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/KT3S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty technologii šité vazby. Teoreticky obeznámit a prakticky demonstrovat technologii výroby ručního papíru. V součinnosti s výukou předmětu grafický design a grafické a prostorové editory vytvořit 3D návrhy zadaných úkolů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku - 75% účast,
- průběžné plnění a konzultace všech zadaných dílčích seminárních ateliérových úkolů ve stanoveném rozsahu dle pokynu vyučujícího a jejich předložení ve stanoveném termínu a požadované kvalitě,
- aktivní zapojení do řešení problémů, povinnost vlastní invence,
- průběžná tvorba a konzultace KP,
- předložení konečné verze semestrálního projektu (KP) vyučujícímu ve stanoveném termínu a požadované kvalitě včetně odpovídající prezentace a písemné obhajoby,
- prezentace.
|
Obsah
|
1. Zadání tématu klauzurní práce (KP), seznámení s náplní a rozsahem práce na semestr, zadání a příprava materiálu na zpracování prvního tématu.
2. - 4. Zhotovení skicáře - technologie polokožené vazby na hlubokou drážkou dle Bradela s pouzdrem.
5. Návrh vlastní značky - filigrán.
6. - 7. Práce s papírem ve výtvarném vyjadřování.
8. Návrh a realizace obalu na libovolný předmět (využití různých materiálů). Součástí práce je grafické zpracování obalu.
9. Ruční papír.
10. Barevné kompozice z papíroviny.
11. - 13. Převazba starší knihy s pouzdrem - ruční i strojové zlacení (filety, tlačítka apod.).
Předložení závěrečné verze KP.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Tobolka, Zdeněk. Kniha : Její vznik, vývoj a rozbor. Praha : Orbis, 1949.
-
Doporučená:
Vakrčka, Alois. Knihařství : technologie ruční vazby pro obor knihař, knihařka. 2. vyd. Praha : SNTL, 1969.
-
Doporučená:
Zuman F. Knížka o papíru.
-
Doporučená:
Král, Jindřich. Moderní knihařství : souborné zpracování poznatků oboru. 1. vyd. Brno : Knihař, 1999. ISBN 80-901924-8-3.
-
Doporučená:
Korda, Josef. Papírenská encyklopedie. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1991. ISBN 80-03-00647-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
80
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
207
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozeznat základní materiály v oboru knihařství a obalový design a jejich tváření a vlastnosti
vybavit si postupy modelování specifických forem základních tvarů několika různými způsoby s důrazem na volbu nejvhodnějšího řešení
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), vyvozovat z výsledků tohoto porovnání důsledky pro vlastní práci
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména z oboru technologií a průmyslového designu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalost běžného vybavení knihařské dílny pro práci s papírem a jinými materiály pro práci s knihou a obalový design
aplikovat nejběžnější postupy práce s papírem a jinými základními materiály oboru a jejich modelace,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit
projevit základní estetické hodnocení ve vztahu k obalovému designu, porovnávat působení a poměr estetických kvalit s kvalitami funkčnosti a zohledňovat ostatní požadavky vhledem k cíli a produktu tvůrčího procesu
plánování jednoduchého projektu (technologického postupu, konceptuální analýze zadaného tématu, skicování produktu) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
historie oboru knihařství a obalový design a společensko-kulturních souvislostí k nim se vázajících
odborné terminologie základních metod a nástrojů knižní vazby a práce s papírem a jinými obalovými materiály, výroby ručního papíru
tradičních metod a postupů práce s papírem a jinými materiály a jejich výhod a specifik
základních estetických a funkčních kritérií pro různé produkty, určování jejich efektivního poměru při zachování originality a konceptu
základního využití škály produktů knižní vazby a obalového designu, některých netradičních a origiálních možností využití těchto produktů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat běžných strojů, nástrojů a jiného vybavení knihařské a designérské dílny
prakticky aplikovat základní technologie práce s papírem (a jeho výrobou, ruční i strojní) a jinými běžnými materiály oboru (zušlechťování, řezání, spojování, tvarování, atd.)
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, mezi různými alteracemi vybírá nejvhodnější postupy
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství i laické veřejnosti
samostatně vypracovat jednoduchý projekt na zadané téma od návrhu a technického zaměření po realizaci v materiálu
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, je schopen vlastní základní reflexe vlastního díla na základě vstřebaných kritérií |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|