|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / KOST
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
KOST
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Storyboard
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/KOST
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta základním zásadám tvorby storyboardu pro komiksový příběh - navázat na vypracovaný literární scénář, rozvést jej do scénáře obrázkového, připravit technický scénář.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- pravidelná docházka na výuku,
- pravidelné vypracovávání, konzultace a odevzdávání všech zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím.
Požadavky na absolvování zkoušky:
- předchozí získání zápočtu,
- úspěšné absolvování zkoušky.
|
Obsah
|
1. Úvodní seznámení s obsahem semestru a základními zásadami tvorby storyboardu.
2. Diskuze nad vstupními materiály.
3. Skici prostředí a figur.
4. Kompozice jednotlivých záběrů.
5. Ukázky definitivního výtvarného řešení.
6. Diskuze o problematice technického scénáře.
7. - 10. Tvorba technického scénáře.
11. - 13. Semestrální práce. Prezentace příkladů technických scénářů spolu s ukázkami realizovaných filmů.
Diskuze nad semestrálními pracemi.
V předmětu Storyboard se studenti seznamují se základními zásadami budování storyboardu pro komiksový příběh.
Tvorba storyboardu navazuje na vypracovaný literární scénář a rozvádí jej do scénáře obrázkového. Studenti v něm hledají základní podobu prostředí i jednotlivých figur, které v ději vystupují a působí. Postupně vytvářejí scénosled a chronologii příběhu, dělí vyprávění na část obrazovou a textovou. Během práce na storyboardu se také tříbí výtvarná forma komiksu a jeho technická podoba. V závěru semestru se student seznamuje s přípravou technického scénáře.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dutka, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-012-0.
-
Doporučená:
Dutka, E. Animovaný film, Úvod do scenáristiky animovaného filmu.
-
Doporučená:
Novotný, David Jan. Chcete psát scénář?. I., Základy dramaturgie.. Praha : Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
-
Doporučená:
Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář : základy scénáristiky. Praha : Rybka Publishers, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9.
-
Doporučená:
Propp, Vladimir J. Morfologie pohádky a jiné studie. 1. vyd. Jinočany : H & H, 1999. ISBN 80-86022-16-1.
-
Doporučená:
Bláha, z., Dufek, J., Cielová, H. Základní pojmy filmové a televizní dramaturgie I. díl.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
60
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si postupy kresebného vyjadřování a barevného kolorování v tradičních médiích,
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka v literární a výtvarné tvorbě,
aplikovat znalosti o základním literárním a komiksovém tvarosloví při navrhování zadaného úkolu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech,
vypracovat rešerši k zadanému tématu,
napsat literární scénář vycházející z pravidel a složek tvorby příběhu, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o historických i současných stylových kánonech,
o tvorbě příběhu ,gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých příběhových linek obsahující všechny její dílčí složky,
základních zásad tvorby storyboardu pro komiksový příběh, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navázat na literární scénář, rozvést jej do obrázkového scénáře (nalézt základní podobu prostředí i figur, vytvořit scénosled a chronologii příběhu, dělit vyprávění na obrazovou a textovou část),
vypracovat technický scénář,
reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|