|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / KO5S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
KO5S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Komiks a ilustrace pro děti 5
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
16
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
15
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/KO5S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta tvorbě sady naučných tabulí různými technikami na dané téma, přičemž společným rysem všech výstupů je nápadité, zábavné, poutavé a přehledné zpracování informací.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku,
- pravidelné zadávání, konzultace a odevzdávání všech seminárních prací v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím,
- pravidelné konzultace semestrálního projektu (SP),
- předložení konečné verze semestrálního projektu (SP) v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím,
- prezentace.
|
Obsah
|
1. Přednáška odborníka na pedagogiku a zadání semestrálního projektu (SP).
2. Skici a konzultace s odborníky z příslušných oborů.
3. Konzultace pokročilejších skic za přítomnosti adresátů (děti či studenti dané věkové vrstvy).
4. Konzultace s typografem.
5. Schválení definitivní varianty a typografického řešení.
6. - 9. Realizace definitivy a průběžné konzultace.
10. - 11. Tisk a adjustace.
12. Odevzdání práce.
13. Diskuze o semestrální práci (SP), kterou bude komplexní projekt ilustrované knihy pro děti.
V pátém semestru Ateliéru Komiks a ilustrace pro děti studenti realizují v rámci semestrální práce sadu naučných tabulí na dané téma. Obsah bude definován jako společné téma nebo může být akceptováno individuální téma. Společným rysem všech výstupů by mělo být nápadité, zábavné, poutavé a přehledné zpracování informací.
Technika realizace může zahrnovat klasické postupy, od klasické kresby různými technikami k malbě, tradičním grafickým technikám, přes koláže a počítačovou kresbu či manipulaci fotografií po fotografie vlastní či převzaté.
Příklady témat naučných tabulí: obrázkový slovník, anatomie zvířat či člověka, čtyři roční období, struktura a funkce jednotlivých částí hradu, jak se žilo v době kamenné atp.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
100
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
70
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
195
|
Celkem
|
415
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o širokém spektru základních způsobů zachycení lidské postavy z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů,
o o výtvarném tvarosloví komixového žánru a kompozičních vztazích obrazového materiálu, obrazu a písma,
o historických i současných stylových kánonech,
o tvůrčích postupech při hledání proporcí textové a výtvarné složky komiksu,
navrhování komixových scénářů s ohledem na propojení funkce komixu a estetického ztvárnění,
o způsobech komunikace se zadavatelem (cílovou skupinou) za účelem zjištění jeho požadavků,
o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dokáže zachytit lidskou postavu z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů,
ve spolupráci s pedagogem scénáristiky a vedoucím ateliéru komiksu vytvoří jednoduchý komiks,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního díla,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širokém spektru základních způsobů zachycení lidské postavy z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů,
o o výtvarném tvarosloví komixového žánru a kompozičních vztazích obrazového materiálu, obrazu a písma,
o historických i současných stylových kánonech,
o tvůrčích postupech při hledání proporcí textové a výtvarné složky komiksu,
navrhování komixových scénářů s ohledem na propojení funkce komixu a estetického ztvárnění,
o způsobech komunikace se zadavatelem (cílovou skupinou) za účelem zjištění jeho požadavků,
o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu,
o možnostech plnohodnotného zapojení do produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dokáže zachytit lidskou postavu z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů,
ve spolupráci s pedagogem scénáristiky a vedoucím ateliéru komiksu vytvoří jednoduchý komiks,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního díla,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
plnohodnotně se zapojuje do činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|