|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / GDZ3D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
GDZ3D
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy 3D grafiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 2
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/GDZ3D
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je formou praktické i teoretické výuky seznámit studenty s programem, sloužícím pro tvorbu a editaci 3D modelů. Naučit studenty orientaci v 3D modelovacím prostředí, používat základní skupinu modelovacích nástrojů. Naučit studenty základním pracovním postupům.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na získání zápočtu: - pravidelná aktivní účast na seminářích, - vypracování všech dílčích seminárních úkolů, - samostatné vypracování modelu podle zadaných parametrů ve stanoveném čase.
|
Obsah
|
1. Seznámení s průběhem semestru a požadavky na získání zápočtu. Představení programu Rhinoceros a první zorientování nástrojových paletách. 2. Zorientování se ve virtuálním 3D prostoru, používání klávesových zkratek a tlačítek myši. 3. Tvorba jednoduchých objektů pomocí nástrojů úsečka, lomená čára. 4. Tvorba jednoduchých objektů pomocí nástroje křivka. Editace křivek - stříhání, rozdělování a spojování. 5. Editace křivek pomocí řídících bodů a pomocí skupiny nástrojů "Nástroje pro křivky" 6. Tvorba základních geometrických objektů jako kruh, čtverec atd. 7. Používání nástrojů pro tvorbu písma a textu 8. Tvorba jednoduchých rovinných ploch za pomoci vytvořených křivek. Spojování, stříhání rozdělování takových ploch 9.-10. Editace jednoduchých ploch s pomocí skupiny nástrojů pro úpravu ploch. 11. Tvorba jednoduchých těles z křivek nebo ploch. 12.-13. Tvorba scény a použití základních nástrojů pro vizualizaci
Názorná praktická výuka je průběžně doprovázena teoretickým výkladem pedagoga.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
reprodukovat znalosti o historických i současných stylových kánonech,
reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit
projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému
na základní uživatelské úrovni ovládat některé základní počítačové a digitální programy pro tvorbu grafiky, animací, atp. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základních nástrojů a základních pracovních postupů používaných pro tvorbu, editaci a základní vizualizace 3D modelů,
dílčích postupů či operací a jejich možné alterace a náhrad v různých specifických případech,
možností využití 3D vizualizace v různých odvětvích svého oboru, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně vymodeluje v programu Rhinoceros dle stanovených parametrů a v určeném čase zadaný objekt
používá základní pracovní postupy pro tvorbu, editaci a základní vizualizaci 3D modelů,
efektivně využívá základní nástroje (úsečku, křivku, editaci křivek, rotaci, vytažení, stříhání, následně rekonstrukci křivek a základy renderování včetně tvorby scény pro renderování),
prezentovat vlastní práci a obhájit v kritériích technicko-estetických, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|