|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / GD9
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
GD9
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Grafický design a digit. média 9
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Ateliér Grafický design a digitální média 9
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/GD9
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je pomoci studentům naplno rozvinout znalosti a dovednosti potřebné pro navrhování a realizace autorských projektů využívajících postupů z oblasti grafického designu. Motivovat je vnímat vlastní tvorbu jako širší součást kulturního prostředí přispívající výrazným způsobem k poznávání a popisování světa. Pečlivě vybírat prvky vizuálního jazyka ve vztahu k technologickým postupům, současným trendům v grafickém designu, funkčnosti, estetickým a uměleckým kritériím a ekologii. Předmět podpoří schopnost studentů volit inovativního řešení a akcentovat interdisciplinární přesah využitím výsledků z dalších kulturních a vědních oblastí a uplatnit se v praxi jako svébytný a originální autor.
Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku - min. 80%.
- Průběžná aktivní účast na společných konzultacích mezi studenty a vyučujícím.
- Průběžné vypracování, konzultace, korektury a odevzdání zadaných dílčích praktických cvičení (seminárních prací) v požadovaném termínu a kvalitě.
- Průběžné konzultace, korektury a tvorba KP.
- Prezentace na CD.
Hodnotící kritéria:
Osobní zájem o obor, ochota přemýšlet a diskutovat. Tvořivé a pečlivé zpracování výtvarných úkolů. Snaha o osobité výtvarné pojetí s řadou přípravných studií, které budou součástí hodnocení.
Ochota se podílet na vytváření spolupracující a přátelské atmosféry.
|
Obsah
|
1. - 13.
- Stanovení zásad pro vzájemnou komunikaci. Zadání témat KP.
- Kresebné a fotografické studie vybraného prostředí. Sběr informací.
- Variantní řešení návrhů.
- Způsoby a metody zhotovení maket a modelů.
- Vizualizace projektu grafickými a digitálními technikami.
(maketa, 3D model, elektronická prezentace).
- Průběžná tvorba a konzultace KP.
- Průběžná tvorba a odevzdávání jednotlivých seminárních prací.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
-
Doporučená:
Meggs, Philip B. A history of graphic design. New York : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
-
Doporučená:
Fiell, Charlotte; Fiell, Peter. Contemporary graphic design. Hong Kong: Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-5269-9.
-
Doporučená:
Design trend : revue nového vizuálního stylu. Brno : Design centrum České republiky, 1992.
-
Doporučená:
White, Alexander. Elements of Graphic Design. Allworth Press 2002, ISBN 1-58115-250-7.
-
Doporučená:
Font : reklamní grafika a DTP : první grafický časopi.
-
Doporučená:
Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
-
Doporučená:
Grapheion : Evropská revue o moderní grafice, umění knihy, tisku a papíru. Praha : Středoevropská galérie a nakladatelství, 1997.
-
Doporučená:
Hollis, Richard. Graphic Design, Concise History, Thames + Hudson 2001.
-
Doporučená:
Fiell, Charlotte; Fiell, Peter. Graphic Design Now. Taschen 2001.
-
Doporučená:
Graphis : the International Magazine of Design and Communications. New York : Graphis Inc., ----.
-
Doporučená:
Heller, Steven. Icons of Graphic Design. Thames and Hudson, 2001.
-
Doporučená:
Heller, Steven. Paul Rand. London : Phaidon Press, 1999. ISBN 0-7148-3994-9.
-
Doporučená:
Typo : typografie, grafický design, vizuální komunikace : typography, graphic design, visual communication. Praha : Svět tisku, 2003.
-
Doporučená:
Typografia : odborný časopis českých typografů @ typografů. Praha : Kolegium Typografie, 1888.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
35
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si znalosti o širším spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.), o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití pro tvorbu elektronických i tištěných materiálů,
využívat znalosti o grafických prostředcích vhodných pro grafický design v jeho tradiční i digitální podobě, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku,
interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech, možnostech jejich propojení,
využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků,
kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu,
plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
při navrhování tiskovin a elektronických médií na zadané téma využívat širší spektrum základních grafických prostředků, dokázat je kombinovat a alterovat,
navrhovat plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice v rámci vlastního širšího jednotného grafického stylu,
zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu v závislosti na jeho následném využití,
reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního grafického projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci,
vybírat vhodné formy prezentace a propagace grafického projektu,
s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
plnohodnotně se zapojovat do organizace a činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
O možnostech inspirace a tvorby na základě různorodých podnětů daných konkrétním exteriérem, o volbě a tvorbě vhodné jednotné grafické koncepce koncepce pro dané místo,
o plánování komplexního a technicky náročnějšího projektu jednotného vizuálního stylu pro konkrétní místo, o organizaci času a práce vzhledem ke stanoveným termínům,
o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce nad projekty grafického designu v náročnějších celcích,
o širším spektru pokročilých grafických prostředků, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití tradičním i experimentálním způsobem, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně naplánovat a zrealizovat složitější grafický projekt jednotného vizuálního stylu pro dané místo vlastní volby na úrovni estetické a umělecké, funkční i technické,
kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, pracovat s několika různorodými alternativami a variacemi, zvolit nejvhodnější návrh vzhledem ke specifickým kritériím každého projektu,
vybrat nejvhodnější variantu finálního grafického projektu a vytvoří k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu,
vynaložit snahu o hledání různorodých řešení daného problému, o udržení originality vlastního návrhu a vlastní posun směrem k osobitému výtvarnému a grafickému projevu a přínosu,
akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|