|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / BGE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
BGE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Grafické editory - povinně volitelné
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/BGE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti studentů v prostředí vektorových a bitmapových grafických programů skupiny Adobe (Photoshop, Illustrator, In Design).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu: - pravidelná aktivní účast na seminářích, - min. 3 osobní konzultace s vyučujícím, prokazující vývoj práce na dílčích seminárních úkolech; každý ze zadaných úkolů je nutné představit alespoň jednou, - předložení finálních verzí dílčích seminárních úkolů v tištěné i elektronické podobě (portfolio) v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím.
|
Obsah
|
1.- 13.
Úvodní hodina, zadání úkolů.
Photoshop - možnosti práce s výběry, maska, základy práce s barvou a vrstvami.
Photoshop - pokročilé techniky práce s barvou, režimy prolínání.
Photoshop - pokročilé techniky práce s vrstvami, masky, ořezové skupiny.
Photoshop - retušování fotografií.
Illustrator - základy tvorby objektů (tahy, výplně).
Illustrator - základy transformace objektů.
Samostatná práce studentů.
Illustrator - práce s barvou.
Illustrator - práce s vrstvami.
Kombinace mezi programy Photoshop a Illustrator.
Kreativní práce s programy.
Kreativní práce s programy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy v digitálních médiích z hlediska estetického, sémiotického a technického,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich technik a technologií,
o historických i současných stylových kánonech,
vybavit si základní znalost několika běžných grafických editorů a jejich specifik a využití, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího,
vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů nejlépe v kreslících programech, nebo v grafických editorech,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit,
plánovat jednoduchý projekt od návrhů po realizaci, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základních rozdílů mezi vektorovou a bitmapovou technologií včetně jejich výhod a nevýhod,
možností využití bitmapových a vektorových grafických programů a jejich výstupů,
základní technická a technologická pravidla předtiskové přípravy a přípravy tisku,
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využití pokročilých prostředků a nástrojů základních grafických editorů (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator) pro kreativní vyjádření (výběry, maska; základní a pokročilé techniky práce s barvou, vrstvami, režimy prolínání; ořezové skupiny, retušování fotografií, tvorba a transformace objektů, práce s barvou a vrstvami)
navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice,
dokáže uplatnit naučené postupy v kombinaci s dostupnými technologiemi vytváření statického obrazu pro jejich pozdější využití s multimediálními aplikacemi,
základních postupů vhodné předtiskové přípravy a přípravy tisku pro realizaci a prezentaci výsledného produktu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|