|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / MMR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
MMR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Management měst a regionů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s manažerským přístupem k rozvoji měst a regionů: s cíli, nástroji, trendy a s českými a zahraničními zkušenostmi s městským a regionálním managementem. Stěžejní pozornost je věnována využitelnosti podnikohospodářských nástrojů řízení v podmínkách veřejné politiky a veřejné správy, dále specifikům managementu měst a regionů resp. místních a regionálních samospráv a efektivnímu zavádění a řízení změn.
|
Požadavky na studenta
|
Student je hodnocený na základě zpracování semestrální práce/ semestrálního projektu (zápočet) a absolvování ústní zkoušky.
|
Obsah
|
Přehled teoretických koncepcí regionálního rozvoje
Regionální politika, její vymezení a nástroje, regionální politika jako víceúrovňové vládnutí, nástroje regionální politiky
New public management, městský a regionální management: jeho vymezení (specifika), cíle a nástroje
Strategické plánování rozvoje měst a regionů: přístupy, nástroje, proces
Regionální a městský marketing: koncepce, cíle, nástroje, strategie
Přehled analytických, prognostických, evaluačních a manažerských metod
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Veselý, A. ? Nekola, M. (ed.). Analýza a tvorba veřejných politik. Přístupy, metody a praxe.. Praha. ISBN 2007.
-
Základní:
Ochrana, F. ? Půček, M. Efektivní zavádění a řízení změn ve veřejné správě. Smart Administration.. Praha, 2011.
-
Základní:
Wright, G. ? Nemec, J. Management veřejné správy. Teorie a praxe.. Praha, 2003.
-
Základní:
Blažek, J., Uhlíř, D. Teorie regionálního rozvoje. Praha, 2011.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
24
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
žádné |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
diskutovat poznatky o koncepcích rozvoje měst a regionů, měnících se funkcích a rolích městského a regionálního managementu (znát problémy managementu měst a regionů a možnosti jejich praktických řešení, ovládat znalosti nutné pro tvorbu strategických plánů a projektů pro města a regiony, řídit organizace veřejné správy na lokální a regionální úrovni). |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat poznatky a koncepce rozvoje měst a regionů (měnící se funkce a role městského a regionálního managementu, problémy managementu měst a regionů a možnosti jejich praktických řešení, tvorba strategických plánů a projektů pro města a regiony, řízení organizací veřejné správy na lokální a regionální úrovni). |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|