|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / FOH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
FOH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština pro humanistiku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KRO/FOH
|
Vyloučené předměty
|
KRO/FH6 a KRO/FOH
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty analyzovat a interpretovat odborné francouzské texty z oblasti humanitních věd, především filosofie, religionistiky, estetiky a historie. Upevnit orientaci studentů v pramenném textu pochopením jeho logické výstavby, porozuměním struktuře vět a osvojením si odborné terminologie. Posílit jejich schopnost shrnout a vyjádřit hlavní teze čteného textu. Přivést studenty k zájmu o pramennou literaturu oboru, který studují.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní a písemná prezentace na seminářích. Zpracování seminární práce. Ústní a písemná zkouška.
|
Obsah
|
Náplní seminářů je četba a interpretace pramenných a odborných textů ve francouzském jazyce. Řízená četba je zaměřena na prohloubení znalostí terminologie a osvojení si specifik odborného stylu humanitně-vědního zaměření ve francouzském jazyce. Práce s textem probíhá v češtině, studenti jsou však vedeni ke schopnosti prezentovat hlavní teze textu ve francouzském jazyce. Seznam konkrétních textů je zveřejněn na Coursewaru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici oporu ve formě skupiny/týmu v rámci systému Microsoft Teams.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Marie Fenclová, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Daniela Blahutková, Ph.D. (100%),
Mgr. Rémy Julien Fournier (100%),
Bc. Dagmar Horová (100%),
PhDr. Helena Horová, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. et Mgr. Radka Mudrochová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
KFI/FOH. Texty dostupné na stránkách Courseware.
-
Doporučená:
Sylvie Mesure. Individus et ensembles dans la méthodologie diltheyenne des sciences sociales. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°226. 2003.
-
Doporučená:
Jean Grondin. La solution de Dilthey au probleme du relativisme historique. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°226. 2003.
-
Doporučená:
Richard Glauser. Le probleme du mal dans la philosophie analytique de la religion. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°225. 2003.
-
Doporučená:
Michel Bourdeau. Présentation: intuitionnisme et philosophie. Revue internationale de philosophie. Volume 58. N°230. 2004.
-
Doporučená:
Michel Bourdeau. Ryle et la Phénoménologie. Revue internationale de philosophie. Volume 57. N°223. 2003.
-
Doporučená:
François Latraverse. Signe, proposition, situation: éléments pour une lecture du Tractatus logico-philosophicus. Revue internationale de philosophie. Volume 56. N°219. 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
28
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládá se pokročilá znalost jazyka (B2), znalosti a dovednosti v rozsahu předmětu KFI/FPH |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti budou schopni orientace v odborných francouzských textech z oblasti humanitních věd a budou umět shrnout a vyjádřit jejich hlavní teze. Budou mít znalosti humanitně-vědné francouzské terminologie na solidní úrovni a budou motivováni k využívání pramenné literatury k dalšímu studiu ve svém odborném zaměření |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|