|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / DPS3H
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
DPS3H
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diplomový seminář 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je metodicky podporovat studenta v jeho postupné soustředěné práci na zvoleném diplomovém projektu. Student je veden ke kreativnímu využívání dosud získaných schopností a dovedností svázaných se základy vědecké práce. Studentovi je vytvořen dostatečný prostor k tomu, aby mohl prezentovat část svého projektu v písemné podobě i ústně a aby se mohl v obou schopnostech systematicky rozvíjet. Důležitou složku přitom hraje bezprostřední zpětná vazba, kterou obdrží od vyučujícího, ale i diskusní prostředí vytvořené ostatními studenty během prezentací. Předmět zohledňuje konkrétní povahu studentova projektu, a proto je část předmětu naplněna konzultacemi dle individuálních potřeb. Student si předmět zapisuje v akademickém roce, ve kterém odevzdává kvalifikační práci.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou zápočtu je plnění průběžných úkolů a zpracování a úspěšná obhajoba odborné studie ve vztahu k diplomové práci, v rozsahu stanoveném garantem/vyučujícím. Nedílnou součástí zpracování jsou konzultace s vyučujícím.
|
Obsah
|
Student absolvuje blokově kurz k metodologii odborné humanitněvědné práce. Student předloží odborný text v rozsahu samostatné kapitoly diplomové práce. Text bude v semináři podrobně diskutován. Další obsah předmětu je individuální, s průběžnými individuálními konzultacemi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici oporu ve formě skupiny/týmu v rámci systému Microsoft Teams.
Studentům jsou dostupné všechny aktuální informace ke kurzu (termíny, materiály či odkazy na ně) na stránce předmětu v Courseware.
Studenti mají k dispozici elektronickou učebnici v rámci Kompendia KFI - https://www.esf.kfi.zcu.cz/kompendium-hs_mgr/?course=kfi_dps3h
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Radim Kočandrle, Ph.D. ,
-
Přednášející:
PhDr. Jana Černá, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Vladimír Havlík, CSc. (100%),
Mgr. Karolína Jiráková, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Radim Kočandrle, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Jitka Bílková, Ph.D. (100%),
Mgr. Daniela Blahutková, Ph.D. (100%),
Mgr. Kryštof Boháček, Ph.D. (100%),
PhDr. Jana Černá, Ph.D. (100%),
Mgr. Stefanie Dach, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Nikolaj Demjančuk, CSc. (100%),
Mgr. Ludmila Dostálová, Ph.D. (100%),
Mgr. Vít Gvoždiak, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Vladimír Havlík, CSc. (100%),
Mgr. Petra Hečková, Ph.D. (100%),
Mgr. Petr Jirák, Ph.D. (100%),
Mgr. Karolína Jiráková, Ph.D. (100%),
PhDr. Martina Kastnerová, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Radim Kočandrle, Ph.D. (100%),
PhDr. Radka Křížková Červená (100%),
PhDr. Jaromír Murgaš, CSc. (100%),
Mgr. Jitka Paitlová, Ph.D. (100%),
Mgr. MgA. Petr Pola, Ph.D. (100%),
Mgr. Radek Schuster, Ph.D. (100%),
doc. PhDr. ThLic. Drahomír Suchánek, Ph.D., Th.D. (100%),
Doc. PhDr. Miloš Ševčík, Ph.D. (100%),
Mgr. et. Mgr. et. Bc. Zdeňka Špiclová, Ph.D. (100%),
PhDr. Lada Wagnerová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
94
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
podrobně charakterizovat zásady práce s prameny |
podrobně charakterizovat zásady práce se sekundární literaturou |
orientovat se v terminologii, sekundární literatuře i pramenech oblasti, z níž si student zvolil téma práce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat zásady práce s prameny při vlastním výzkumu |
aplikovat zásady práce se sekundární literaturou a zdroji při vlastním výzkumu |
prezentovat dílčí výstupy vlastní odborné práce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat podrobně problematiku zpracovávanou v kvalifikační práci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně vybírat a řešit zadané či zvolené problémy |
získávat důležité informace týkající se zkoumané problematiky, analyzovat a specifikovat je |
prezentovat dílčí výstupy vlastní odborné práce |
shromažďovat empirická data, systemizovat je a metodologicky správně je zpracovávat |
analyzovat empiricky získaný materiál s využitím potřebných teoretických základů |
vytvořit kvalifikační práci odpovídající příslušným formálním požadavkům |
třídit a zpracovávat data, dále je analyzovat a interpretovat v rámci řešení výzkumného problému |
analyzovat konkrétní proces či problém komunikace s využitím filozofických, lingvistických, sémiotických a sociologických teorií |
kriticky reflektovat koherenci teorií jednotlivých autorů, jejich významovou a významotvornou strukturu a implikace pro další teorie |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Kvalifikační práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Přednáška založená na výkladu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|