Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je navázat na znalosti anatomie pánve jako celku.Studenti se seznámí se vzájemnými topografickými vztahy pánevních orgánů a pánevních prostor.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast na výuce
Ústní zkouška: popis dané topografické krajiny porodnické pánve
|
Obsah
|
Vnitřní pánevní rozměry
Topografie pánevního dna
Pánevní prostory
Porodní kanál
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
18
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
14
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti popíší jednotlivé části svalů pánevního dna, perineálních štěrbin, ischiorektální jámy a vrstev v oblasti celé perineální krajiny na anatomických modelech |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|