|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / SOPF1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
SOPF1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Souvislá odborná praxe 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
160
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
54 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KFE/ZFY a KFE/VMF1 nebo KFE/VMF1N a KFE/RP a KFE/FTF1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/SOPF2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s pracovištěm s vymezením jednotlivých částí fyzioterapeutického zařízení, provozem a s organizační strukturou zařízení, pracovním řádem a bezpečnostními předpisy. Kategorizovat a upřesnit diagnózy a zdravotní problémy pacientů.
Odborná praxe je zaměřena na samostatnou praktickou činnost pod stálým odborným dohledem ve zdravotnickém zařízení v oblasti rehabilitačního ošetřování, traumatologie, chirurgie a vybraných diagnóz ortopedie a geriatrie. Integruje a konfrontuje získání teoretických vědomostí z preklinických a klinických oborů s praktickou činností.
|
Požadavky na studenta
|
Ověření praktických znalostí a dovedností, hodnocení přístupu studenta/ky v praxi s cíleným vyšetřením a vedením cvičení včetně instruktáže na základě získaných teoretických znalostí 1. a 2. semestru.
Docházka v hodinách 100 % s aktivní účastí.
Vypracování deníku odborné praxe, včetně 2 kazuistik.
Prezentace pracoviště a 1 kazuistiky na studentské konferenci.
|
Obsah
|
1. Seznámení s dokumentací lůžkové složky (stavba fyzioterapeutické dokumentace - anamnéza,
vyšetření KRP, DRP).
2. Základní vyšetřování pacienta (goniometrie, antropometrie, svalový test, palpace) u diagnóz
tramatologie, chirurgie, vybraných diagnóz ortopedie a geriatrie.
3. Základní postupy v léčebné tělesné výchově (kondiční cvičení individuální a skupinové,
dechová gymnastika, relaxace, pasivní pohyby horních a dolních končetin, pohyb v odlehčení,
s dopomocí, proti odporu, polohování, aktivní pohyby horních a dolních končetin
analytického charakteru, využití pomůcek).
4. Využití postizometrické relaxace ke zvětšení rozsahu pohybu a rytmické stabilizace.
Nespecifická míčková facilitace.Nácvik vertikalizace a lokomoce.
5. Využití fyzikální terapie v léčebné rehabilitaci (vodoléčba, inhalační léčba, klasická
masáž, světloléčba, galvanizace, iontoforéza).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Janda, V. Funkční svalový test. Grada s.r.o. Praha, 1996.
-
Doporučená:
Hromádková, J. a kol. Fyzioterapie. H+H Jinočany, 1999.
-
Doporučená:
Janda,V., Paulů, D. Goniometrie. IDVPZ Brno, 1993.
-
Doporučená:
Haladová, E. a kol. Léčebná tělesná výchova - cvičení. IDVPZ Brno, 1997.
-
Doporučená:
Haladová, E., Nechvátalová, L. Vyšetřovací metody hybného systému. IDVPZ Brno, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
160
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
5
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
170
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student/ka pochopí a vyjmenuje základní pojmy užívané v rehabilitačním ošetřování a prakticky je aplikuje.Student/ka se orientuje na lidském těle, používá lékařskou terminologii při vyšetření, definuje nález vzhledem k aktuálnímu měření. Dokáže objasnit problematiku svalové dysbalance a na základě vyšetření popíše typické držení těla. Aplikuje měření jednotlivých úseků antropomertie, dále hodnotí pohyby v kloubech s popisem fyziologických rozsahů v jednotlivých rovinách, provádí základní palpační vyšetření antropometrických bodů a zkrácených svalů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Student/ka provede antropometrické i goniometrické vyšetření, předvede hodnocení páteře ve všech pohybech, testem i palpačně ověří zkrácené svaly, vyjadřuje úroveń svalové aktivity.
Student/ka se vyjadřuje v základní odborné terminologii, popíše, předvede a vede cvičební jednotku kondičního cvičení, prakticky provádí jednotlivé složky prevence imobilizačního syndromu.
Předvede ošetření jizvy a vybrané druhy klasické masáže včetně masáže celkové a to v požadovaném postupu se správným výběrem hmatů.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka, pod odborným vedením, provádí diagnostiku aspekcí i palpací a dle stanoveného rehabilitačního plánu na základě teoretických znalostí LTV a anamnestických dat aplikuje daný postup do praxe. Využívá pomůcek a podporuje klienta k aktivnímu přístupu včetně edukace s cílem maximální soběstačnosti, zlepšení či udržení daného stavu v oblasti rehabilitačního ošetřování, traumatologie, chirurgie a vybraných diagnóz ortopedie a geriatrie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student/ka provede odebrání anamnézy, předvede vyšetření antropometrické, goniometrické, testem ověří svalovou činnost, vyjadřuje svalové dysbalance a úroveň držení těla, provádí vyšetření aspekcí i palpací. Aplikuje postupy LTV do praxe, zlepší soběstačnost, využívá pomůcek. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|