|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / RP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
RP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Rehabilitační propedeutika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
49 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KFE/REHPF
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/CF1, KFE/SOPF1
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s obsahem pojmu rehabilitace, s cílem rehabilitace a s jednotlivými postupy využívanými v rehabilitaci.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet - písemný test s minimálně 75% úspěšností.
Ústní zkouška z probraného učiva.
|
Obsah
|
Přednášky:
1. Rehabilitace jako pojem, definice z roku 1969 a 1981.
2. Terminologie oboru, koncepce oboru.
3. Problémy, které řeší rehabilitace - pracovní úkoly rehabilitace.
4. Vyšetřovací metody v rehabilitaci ? anamnéza.
5. Vyšetřovací metody - klinické vyšetření.
6. Vyšetřovací metody - přístrojové vyšetření.
7. Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví
8. Stadia prevence - primární a sekundární a jejich význam pro rehabilitaci.
9. Složky rehabilitace.
10. Rehabilitační tým a jeho význam v rehabilitačním procesu.
11. Rehabilitační lékařství.
12. Sociální rehabilitace.
13. Pracovní rehabilitace.
14. Pedagogická rehabilitace.
15. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Poděbradský J., Poděbradská R. Fyzikální terapie Manuál a algoritmy. Grada Publishing, 2009.
-
Základní:
Třeška, Vladislav. Propedeutika vybraných klinických oborů. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0239-8.
-
Základní:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Rozšiřující:
Pfeiffer, J. Ergoterapie. Rehalb, o.p.s., Praha, 2001.
-
Rozšiřující:
Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR. MKN-10: Mezinárodní klasifikace nemocí a přidružených zdravotních problémů: desátá revize.
-
Rozšiřující:
Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR. MKN-10: Mezinárodní klasifikace nemocí a přidružených zdravotních problémů: desátá revize.
-
Doporučená:
Hoskovcová, Martina. Léčebná rehabilitace bolestivých stavů hybné soustavy. 2017. ISBN 978-80-7496-304-9.
-
Doporučená:
Chrobák, Ladislav. Propedeutika vnitřního lékařství. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1309-0.
-
Doporučená:
Vyhláška č. 92/2012 Sb.Vyhláška o požadavcích na minimální technické a věcné vybavení zdravotnických zařízení a kontaktních pracovišť domácí péče.
-
Doporučená:
Vyhláška č. 99/2012 Sb. Vyhláška o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb.
-
Doporučená:
Zákon č. 164/ 2001 Sb. Zákon o přírodních léčivých zdrojích, zdrojích přírodních minerálních vod, přírodních léčebných lázních a lázeňských místech a o změně některých souvisejících zákonů.
-
Doporučená:
Zákon č. 372/2011 Sb. Zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování.
-
Doporučená:
Zákon č. 96/2004 Sb. Zákon o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činnosti souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
70
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat všechny kosti, klouby, svaly, nervový systém podrobně je popsat a charakterizovat dle funkce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
poznat a ukázat na modelu či preparátu jednotlivé svaly, kosti, klouby a nervový systém
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat základní pojmy užívané v rehabilitaci, systém rehabilitace u nás a ve světě, součásti rehabilitace a metody užívané v rehabilitaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyjadřuje se v základní terminologii komprehenzivní rehabilitace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|