|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / PROTS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
PROTS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Protetika
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je ověření teoretických znalostí ze protetiky.
|
Požadavky na studenta
|
Při hodnocení jsou posuzovány získané vědomosti z protetiky.
|
Obsah
|
1. Historie, vývoj, organizace oboru.
2. Amputace.
3. Materiály v protetice.
4. Technologie zpracování materiálů v protetice.
5. Odběr měrných podkladů pro protézy.
6. Stavba protézy.
7. Odlišnosti protetiky v dětském věku.
8. Údržba a oprava protetických pomůcek.
9. Protetické vybavení pro sport.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MAY, B.J. Amputations and prosthetics. Philadelphia:Davis company. ISBN 0-8036-0043-7.
-
Doporučená:
Feneis, Heinz; Dauber, Wolfgang. Anatomický obrazový slovník. Vyd. 2. české, přeprac. a rozš., v nakl. Grada vyd. 1. čes. Praha : Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-197-6.
-
Doporučená:
BRINCKMANN, E. Orthopadische biomechanik. Thieme, 2000.
-
Doporučená:
FOPTO. Ortopedická protetika. Praha: FOPTO, 2005.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Ortotika.. Praha: FOPTO, 2004.
-
Doporučená:
HADRABA, Ivan. Protetické pomůcky u některých vad a defektů v dětském věku. Medica revue, 1996.
-
Doporučená:
KAPHINGST, W., HEIM, S. Protetika. Praha: FOPTO, 2003.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Protetika pro učební obor technické ortopedie. Praha: SVOBODA, 2002.
-
Doporučená:
HADRABA, I. Sofistika stavby ortoprotéz dolní končetiny.. Ortopedická protetika, 1999.
-
Doporučená:
MAŘÍK I. Systémové, končetinové a kombinované vady skeletu: diagnostické a biomechanické aspekty - 1.část. Monografie. In. Pohybové ústrojí.. 2000.
-
Doporučená:
Sosna, Antonín. Základy ortopedie. Vyd. 1. V Praze : Triton, 2001. ISBN 80-7254-202-8.
-
Doporučená:
Votava, J. a kol. Základy rehabilitace. Praha: Karolinum, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat vývoj a organizaci oboru
|
charakterizovat příčiny a následky amputací
|
vyjmenovat jednotlivé materiály
|
popsat technologii zpracování materiálů a odběr měrných podkladů
|
charakterizovat stavbu a údržbu protéz
|
vyjmenovat specifika protetiky v dětském věku |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
odebírá měrné podklady |
pracuje s adekvátními materiály při výrobě jednotlivých protéz |
udržuje protézy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
jedná se o státní závěrečnou zkoušku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
jedná se o státní závěrečnou zkoušku |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
jedná se o státní závěrečnou zkoušku |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|