|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / PROT3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
PROT3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Protetika 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se zabývá navrhování, výrobou a aplikací protéz horních končetin. Cílem je získat základní znalosti o amputačních technikách a jejich technického řešení, se zaměřením na pomůcky pro běžné denní použití a speciální vybavení pro sport.
|
Požadavky na studenta
|
100% účasti
seminární práce na zadané téma, ověření praktických dovedností
zápočtový test - 75%
|
Obsah
|
Protéza horní končetiny pro velmi dlouhý předloketní pahýl, amputace v oblasti ruky,
2. Protéza pro standardní předloketní pahýl, kosmetická dlaň, ulpívací systém
3. Protéza pro velmi krátký předloketní pahýl, možnosti pažní objímky, násobič pohybu.
4. Protetické vybavení pro exartikulaci v loketním kloubu
5. Protézy pažní kosmetické, tahové
6. Protézy pažní hybridní.
7. Měření tahových bandáží systém jednoho tahu. Měření tahových bandáží dvoutahových. Měření tahových bandáží třítahových. Spřažení dvou tahových protéz, skloubení činnosti tahu a zámku.
8. Protéza pro exartikulaci v ramenním kloubu, možnosti fixace na těle pacienta.
9. Bioprotézy, základní informace o systému, měření biopotenciálů, CAD-CAM technika
10. Vybavení při oboustranné amputaci
11. Speciální vybavení pro sport. Nácvik soběstačnosti s protézou
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MAŘÍK I. , končetinové a kombinované vady skeletu: diagnostické a biomechanické aspekty - 1.část. Monografie. In. Pohybové ústrojí. 2000.
-
Doporučená:
MAY, B.J. Amputations and prosthetics. Philadelphia:Davis company. ISBN 0-8036-0043-7.
-
Doporučená:
Feneis, Heinz; Dauber, Wolfgang. Anatomický obrazový slovník. Vyd. 2. české, přeprac. a rozš., v nakl. Grada vyd. 1. čes. Praha : Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-197-6.
-
Doporučená:
BRINCKMANN, E. Orthopadische biomechanik. Thieme, 2000.
-
Doporučená:
HADRABA, Ivan. Protetické pomůcky u některých vad a defektů v dětském věku. Medica revue, 1996.
-
Doporučená:
KAPHINGST, W., HEIM, S. Protetika. Praha: FOPTO, 2003.
-
Doporučená:
Sosna, Antonín. Základy ortopedie. Vyd. 1. V Praze : Triton, 2001. ISBN 80-7254-202-8.
-
Doporučená:
Votava, J. a kol. Základy rehabilitace - skripta po posl. 1. LF UK. Praha: Karolinum, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
57
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat stavbu protetických pomůcek na dolních končetinách |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
odebrat měrné podklady |
vytvořit protézu pro dolní končetinu |
aplikovat protézu pro dolní končetinu |
pod dohledem edukovat klienta v používání a údržbě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat stavbu protetických pomůcek na horních končetinách |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
odebrat měrné podklady |
vytvořit protézu pro horní končetinu |
aplikovat protézu pro horní končetinu |
pod dohledem edukovat klienta v používání a údržbě |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|