|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / PFR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
PFR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Patologie a patofyziologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
24 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět studenty seznamuje se základními obecně patologickými fenomény, etiologií a patogenezí chorobných procesů.
|
Požadavky na studenta
|
zápočtový test písemná zkouška
|
Obsah
|
Přednášky 1. Nemoc a její příčiny. Etiologie a patogeneze nemocí. Typy nekróz a jejich hojení. Infarkt - definice, typy infarktů. Gangréna. Atrofie. 2. Zánět, typy zánětů. Záněty specifické. Celkové infekce (bakteriemie, sepse, pyémie). 3. Progresivní změny. Regenerace. Reparace. Hypertrofie, hyperplazie. Metaplazie, dysplazie a prekancerózy. Benigní a maligní nádory. 4. Patofyziologie kardiovaskulárního systému. 5. Patofyziologie dýchacího systému. 6. Patofyziologie gastrointestinální soustavy. 7. Patofyziologie vylučovací soustavy. 8. Patofyziologie rozmnožovacího ústrojí. 9. Patologie těhotenství. 10. Základy patologie a patofyziologie imunitního systému a krve. 11. Patologie CNS.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Rokyta, Richard. Fyziologie a patologická fyziologie : pro klinickou praxi. 2015. ISBN 978-80-247-4867-2.
-
Doporučená:
Silbernagl, S., Lang, F. Atlas patofyziologie člověka. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3555-9.
-
Doporučená:
Povýšil C., Šteiner, I. a kol. Obecná patologie. 1.vyd., Galén, 2011.
-
Doporučená:
Povýšil, C., Šteiner, I. Speciální patologie. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-494-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat anatomickou strukturu a vysvětlit fyziologickou funkci orgánů zdravého organismu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlí základní pojmy obecné patologie |
popíše etiologii, patogenezi a následek poruchy funkce jednotlivých systémů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
nejsou definovány |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|