|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / PCHTN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
PCHTN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychiatrie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
48 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je popis duševních poruch.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast ve výuce
75% úspěšnost písemného testu
|
Obsah
|
1. Úvod do psychiatrie. Historie a rozdělení oboru. Anamnéza v psychiatrii.
2. Symptomy, syndromy a formulace psychiatrické diagnózy.
3. Právní postavení duševně nemocných, právní způsobilost, trestní odpovědnost pacienta s duševní poruchou, dobrovolná a nedobrovolná hospitalizace pacienta s duševní poruchou.
4. Obecná psychiatrie.
Poruchy vnímání - iluze, halucinace, přístup k nemocnému s těmito symptomy.
Poruchy emotivity: afekty, nálady, přístup k sebevražednému pacientovi a práce s ním.
Poruchy myšlení formální, dynamické a kvalitativní.
5. Blud a jeho definice, typy bludů, práce s pacientem, produkujícím blud.
6. Poruchy intelektu, jejich příčiny, formy, vzdělavatelnost nemocných s poruchou intelektu, ošetřovatelské přístupy ke klientům s intelektovým deficitem.
7. Poruchy osobnosti, diagnostika a přístupy k pacientům s poruchou osobnosti.
Poruchy paměti, učení.
8. Poruchy vědomí kvalitativní a kvantitativní, ošetření pacienta s poruchou vědomí.
9. Základy psychofarmakologie, rozdělení psychofarmak,možnosti a způsoby jejich aplikace, interakce, kontraindikace. Ošetření pacienta intoxikovaného psychofarmaky.
10. Speciální psychiatrie.
Organické duševní poruchy.
11. Základy pediopsychiatrie, sexuologie, pedopsychiatrie, gerontopsychiatrie.
Psychózy, neurózy jejich odlišení a ošetřovatelské možnosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Praško, Ján. Obecná psychiatrie. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2570-2.
-
Doporučená:
Höschl, Cyril; Libiger, Jan; Švestka, Jaromír. Psychiatrie. 1. vyd. Praha : Tigis, 2002. ISBN 80-900130-1-5.
-
Doporučená:
BENSON, Nigel C. Psychiatrie.. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-671-1.
-
Doporučená:
Orel, Miroslav. Psychopatologie. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3737-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
11
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základní diagnostiky duševních poruch |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vést anamnestický rozhovor s nemocným |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
komunikovat s pacientem o jeho duševních obtížích |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student popíše základní symptomy duševních chorob |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
student bude schopen diferenciálního přístupu k nemocnému |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
student bude schopen otevřeného rozhovoru s nemocným o jeho obtížích |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|