|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / OKR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
OKR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborné kreslení
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vytváří u studentů praktické návyky se zaznamenáním jednotlivých detailů lidského těla, jako dokumentace jednotlivých vad a podkladů pro vytvoření technického výkresu. Zabývá se jednotlivými proporcemi, zvětšováním a zmenšováním jednotlivých detailů a způsobem uchování výkresů
|
Požadavky na studenta
|
80% účast, aktivní účast,
ověření praktických dovedností,
odevzdání souboru semestrálních prací
|
Obsah
|
Historie figurální kresby, nejznámější díla
Kresba horní končetiny se zachováním jednotlivých proporcí
Kresba dolní končetiny
Kresba lidského těla
Obkresy jednotlivých částí těla
Zmenšování a zvětšování detailů
Skenování a uchovávání kreseb
Tvorba nákresu na PC
Tvorba prezentace za použití schémat
Archivace pomůcky
Tvorba měrného listu
Označení os kloubů, obvodů, délkový měr ve výkresu
Zachycení směru pohybu
Trojrozměrný model. Zápočet
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Praha: Avicenum, 1977.
-
Doporučená:
DRASTÍK, František. Normativně technická dokumentace: pravidla tvorby a používání. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-91-7.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Ortotika. Praha:FOPTO, 2004.
-
Doporučená:
HUSIĆ, Ivan. Ortotika: doporučený učební text pro rekvalifikační kurzy. Praha]: Federace ortopedických protetiků technických oborů, 2003.
-
Doporučená:
KAPHINGST,HEIM. Protetika. Praha:FOPTO, 2003.
-
Doporučená:
OTTO BOCK. Technické informace.
-
Doporučená:
Kletečka, Jaroslav; Fořt, Petr. Technické kreslení. 2., opr. vyd. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1887-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyložit, jak člověk vnímá, prožívá a poznává skutečnost, sebe i druhé lidi a co může jeho vnímání a poznávání ovlivňovat |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vědomě uplatňovat tvořivost při vlastních aktivitách a chápat ji jako základní faktor rozvoje své osobnosti; objasnit její význam v procesu umělecké tvorby i v životě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat postup tvorby měrného listu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit podklady pro technický výkres |
zaznamenat jednotlivé detaily lidského těla |
zmenšit či zvětšit je dle potřeby |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|