|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / LTVF2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
LTVF2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Léčebná tělesná výchova 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
57 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KFE/LTV3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/CF3, KFE/SOPF3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se základními metodikami a technikami léčebné tělesné výchovy, které lze využít v indikační oblasti ortopedie, revmatologie, gynekologie a porodnictví. Výklad obsahuje postup zahrnující veškeré prvky péče o klienta od komplexního vyšetření až po cílenou komprehenzivní rehabilitaci.
|
Požadavky na studenta
|
Přednášky - vypracování 2 průběžných testů a zápočtového testu s 90% úspěšností.
Cvičení - 80% aktivní účast na hodinách cvičení a průběžné a závěrečné prověřování praktických dovedností.
|
Obsah
|
Přednášky:
1. Obecné zásady a postupy LTV v ortopedii. LTV při vadách hrudníku.
2. LTV při vadách páteře.
3. LTV při postižení pletence ramenního.
4. LTV při postižení HK.
5. LTV při postižení pletence kyčelního.
6. LTV při postižení DK.
7. LTV při artróze.
8. LTV v endoprotetice.
9. LTV při zánětech v ortopedii. LTV při osteoporóze, osteomalácii, kostní onkologii.
10. LTV při revmatoidní artritidě.
11. LTV u Bechtěrevovy choroby.
12. LTV v gynekologii a porodnictví.
13. Zápočtový test.
Cvičení:
1-2 Hluboký stabilizační systém páteře, neutrální postavení.
3-4. Senzomotorická stimulace.
5-7. Centrace kloubů,
8-10. Klappovo lezení
10-12 McKenzie
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://mefanet.fzs.zcu.cz/clanky.php?aid=98
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Feldenkrais, Moshé. Feldenkraisova metoda : pohybem k sebeuvědomění. Vyd. 1. Praha : Pragma, 1996. ISBN 80-7205-058-3.
-
Doporučená:
Pavelka, Karel; Rovenský, Jozef. Klinická revmatologie. 1. vyd. Praha : Galén, 2003. ISBN 80-7262-174-2.
-
Doporučená:
Dutton, Mark. Orthopaedic : examination, evaluation, and intervention. 2nd ed. New York : McGraw-Hill Medical, 2008. ISBN 978-0-07-147401-6.
-
Doporučená:
Magee, David J. Orthopedic physical assessment / David J. Magee. 5th ed. St. Louis : Elsevier Saunders, 2008. ISBN 978-0-7216-0571-5.
-
Doporučená:
Koudela, Karel. Ortopedická traumatologie. 1. vyd. V Praze : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0392-6.
-
Doporučená:
Dungl, Pavel. Ortopedie. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0550-8.
-
Doporučená:
Koudela, Karel. Ortopedie. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0654-2.
-
Doporučená:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Doporučená:
Pavlů, Dagmar. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody I. : koncepty a metody spočívající převážně na neurofyziologické bázi. 2., opr. vyd. Brno : CERM, 2003. ISBN 80-7204-312-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student klasifikuje jednotlivé choroby v indikační oblasti intenzivní péče a traumatologie, aplikuje teoretické znalosti do praxe. Hodnotí výsledky, preferuje nejvhodnější typ pohybové aktivity a edukuje pacienta k aktivní účasti na léčbě |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student klasifikuje jednotlivé choroby v indikační oblasti ortopedie, revmatologie, gynekologie a porodnictví, aplikuje teoretické znalosti do praxe. Hodnotí výsledky, preferuje nejvhodnější typ pohybové aktivity a edukuje pacienta k aktivní účasti na léčbě |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|