|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / ERG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
ERG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ergoterapie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
53 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KTB/ANA nebo KTB/ANA2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s teoretickými a filozofickými základy zdravotní disciplíny, ergoterapeutickými koncepty, modely a přístupy založenými na interakci osoba ? činnost - prostředí, vysvětlit význam ergoterapeutických klinických standardů, definovat základní pojmy Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disabilit a zdraví (ICF).
|
Požadavky na studenta
|
80 % docházka.
Zápočtový test na 75%.
|
Obsah
|
1. Koncepce oboru ergoterapie.
2. Modely a přístupy v ergoterapii.
3. Předmět a cíle oboru ergoterapie.
4. Diagnostické prostředky ergoterapie.
5. Terapeutické prostředky ergoterapie.
6. Technické prostředky, kompenzační pomůcky.
7. Ergoterapeutické modely a přístupy v péči o horní končetinu.
8. Ergoterapeutické modely a přístupy v neurologii.
9. Ergoterapeutické modely a přístupy v geriatrii a gerontopsychiatrii.
10. Ergoterapeutické modely a přístupy v pediatrii.
11. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kulišťák, P. Afázie. Triton, 1997.
-
Doporučená:
Pfeiffer, J. Ergoterapie. Rehalb, o.p.s., Praha, 2001.
-
Doporučená:
Klusoňová,E.,Špičková,J. Ergoterapie I. Avicenum Praha, 1990.
-
Doporučená:
Pfeiffer,J. Ergoterapie II. Avicenum Praha, 1990.
-
Doporučená:
Pulpa, M. Jak žít se sluchovou vadou. IDVPZ Brno, 1996.
-
Doporučená:
Lippertová - Grunerová, M. Neurorehabilitace. GALEN, 2005.
-
Doporučená:
Štilec, M. Program aktivního stylu života pro seniory. Portál, 2004.
-
Doporučená:
Kol. autorů. Výchovná problematika v dětských zařízeních. IDVPZ, 1996.
-
Doporučená:
Králová. Zařízení sociální péče pro seniory a zdravotně postižené občany. Anag, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
42
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat a charakterizovat základní pojmy užívané v rehabilitaci |
popsat vývoj rehabilitace v ČR a zahraničí |
popsat systém komprehenzivní rehabilitace v ČR a zahraničí |
vyjmenovat součásti rehabilitace |
zařadit fyzioterapii do systému rehabilitace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyjadřovat se v základní terminologii komprehenzivní rehabilitace |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat základní koncepci, modely a přístupy v ergoterapii |
vyjmenovat ergoterapeutické koncepce v klinické ergoterapii |
popsat problémové oblasti a potřeby klientů v souladu s klasifikačními systémy v ergoterapii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout řešení potřeb klientů v souladu s klasifikačními systémy v ergoterapii |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|