|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / CHT3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
CHT3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Chirurgie, traumatologie, ortopedie 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
79 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KFE/CHTO5
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s chorobami a vadami dolních končetin a ortopedickou protetikou.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování zápočtového testu minimálně s 75% úspěšností.
80% účast na hodinách.
Ústní zkouška ze 4 tématických okruhů (chirurgie, traumatologie, ortopedie, ortopedická protetika).
|
Obsah
|
1. Choroby a vady kyčelního kloubu.
2. Choroby a vady kolenního kloubu.
3. Choroby a vady nohou.
4. Ortopedická protetika. Vývoj oboru, terminologie operací, indikace, kontraindikace.
5. Amputace horních končetin.
6. Amputace dolních končetin.
7. Protetika horních končetin.
8. Protetika dolních končetin.
9. Ortotika.
10. Calceotika.
11. Adjuvatika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Koudela, Karel. Ortopedická traumatologie. 1. vyd. V Praze : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0392-6.
-
Doporučená:
Dungl, Pavel. Ortopedie. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0550-8.
-
Doporučená:
Koudela, Karel. Ortopedie. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0654-2.
-
Doporučená:
EIS, Emil. Ortopedie pro speciální pedagogy: Celost. vysokošk. učebnice pro stud. pedagog. fakult. 1. vyd.. Praha: SPN, 1986.
-
Doporučená:
Husić. Ortotika: doporučený učební text pro rekvalifikační kurzy. Praha, 2003.
-
Doporučená:
Pohybové ústrojí. Pokroky ve výzkumu, diagnostice a terapii. Praha: Ortotika, 1997.
-
Doporučená:
Kaphingst, W. Protetika : základy protetiky dolních a horních končetin : pro učební obor technické ortopedie : [doporučený učební text pro rekvalifikační kurzy]. Praha : Federace ortopedických protetiků technických oborů, 2002.
-
Doporučená:
Paneš, Václav. Vybrané kapitoly z chirurgie, traumatologie, ortopedie a protetiky : učební text pro střední zdravotnické pracovníky. Olomouc : Epava, 1993. ISBN 80-901471-2-7.
-
Doporučená:
Sosna, Antonín. Základy ortopedie. Vyd. 1. V Praze : Triton, 2001. ISBN 80-7254-202-8.
-
Doporučená:
Nekula, Josef. Zobrazovací metody muskoskeletálního systému pro studující fyzioterapie. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, Lékařská fakulta, 2001. ISBN 80-244-0260-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat a charakterizovat specifika ortopedických chorob
|
definovat etiologii, patogenezi, klinický obraz, diagnostické metody, diferenciální diagnostiku, léčbu a komplikace fraktur páteře, pánve a horních a dolních končetin
|
definovat etiologii, patogenezi, klinický obraz, diagnostické metody, diferenciální diagnostiku, léčbu a komplikace z oblasti osteoartóz, endoprotetiky a vrozených a vývojových vad páteře, hrudníku a horních končetin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
na podkladě lékařské diagnostiky z oblasti traumatologie a vrozených a získaných vad osového skeletu navrhnout program léčebné rehabilitace |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenuje a charakterizuje specifika ortopedických chorob |
definuje etiologii, patogenezi, klinický obraz, diagnostické metody, diferenciální diagnostiku, léčbu a komplikace fraktur páteře, pánve a horních a dolních končetin |
definuje etiologii, patogenezi, klinický obraz, diagnostické metody, diferenciální diagnostiku, léčbu a komplikace z oblasti osteoartóz, endoprotetiky a vrozených a vývojových vad páteře, hrudníku a horních končetin |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
na podkladě lékařské diagnostiky z oblasti traumatologie a vrozených a získaných vad osového skeletu navrhuje program léčebné rehabilitace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|