|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / BAL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
BAL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Balneologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 40
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu seznámit studenty s lázeňským místopisem, jednotlivými indikacemi lázeňské léčby a účinky přírodních zdrojů.
|
Požadavky na studenta
|
80% docházka, seminární práce, test.
|
Obsah
|
1)Specifika a historie českého lázeňství
2)Přírodní léčivé zdroje
3)Typické lázeňské procedury
4)Lázeňský místopis
5)Indikační seznam pro lázeňskou péči
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Jandová, Dobroslava. Balneologie. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2820-9.
-
Doporučená:
Watson, E. Electrotherapy : evidence-based praktice. Edinburgh: Elsevier Churchill Livingstone, 2008.
-
Doporučená:
Ipser, J., Přerovský K. Fysiatrie. Praha: Avicenum, 1972.
-
Doporučená:
Hupka, J. et al. Fyzikálna terapie. Martin: Osveta, 1994.
-
Doporučená:
Valeš, J. Fyzikální terapie. Plzeň:SZŠ a VZŠ v Plzni.
-
Doporučená:
Poděbradský J, Poděbradská R. Fyzikální terapie ? manuál a algoritmy. Praha: Grada, 2009.
-
Doporučená:
Poděbradský J., Vařeka I. Fyzikální terapie I.a II.. Praha Grada, 1998.
-
Doporučená:
Příloha Zdravotnických novin 51-52. Indikační seznam pro lázeňskou péči o dospělé, děti a dorost. 1998.
-
Doporučená:
Časopis. Rehabilitace a fyzikální lékařství,.
-
Doporučená:
Škapík M. et al. Využití balneoterapie ve vnitřním lékařství. Praha: Grada, 1994.
-
Doporučená:
Capko, J. Základy fyziatrické léčby. Praha: Grada Publishing, spol s r.o., 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat principy a postupy aplikace léčebné klasické masáže a ošetření jizvy |
zdůvodnit bezpečnost práce, účinky masáže, indikace a kontraindikace masáže |
definovat masážní hmaty |
vyjmenovat vybavení pracoviště a možné pomůcky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provádět ošetření jizvy a vybrané druhy klasické masáže včetně masáže celkové a to v požadovaném postupu se správným výběrem hmatů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizuje specifika lázeňské léčby |
vyjmenuje jednotlivé diagnózy pro lázeňskou léčbu |
dle indikačního seznamu popíše indikace a účinky přírodních zdrojů v kontextu s lázeňským místopisem |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhuje dle indikace, lázeňského místopisu a přírodního léčivého zdroje vhodné lázeňské zařízení pro konkrétního klienta |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|