|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / AT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
AT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Alternativní techniky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
27 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s alternativními technikami a přístupy s možnostmi jejich využití ve fyzioterapeutické praxi.
|
Požadavky na studenta
|
80% docházka, praktické předvedení technik
|
Obsah
|
Osnova cvičení:
1. Akupunktura, akupresura
2. Hot stones
3. Baňkování
4. Moxování
5. Taping
6. Kineziotaping
7. Aromaterapeutická masáž
8. Reflexní masáž plosky nohy
9. Reiky
10. Breusova masáž
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Ebner, Wolf C. Akupresura působí okamžitě. Vyd.1. Bratislava : Gemini, 1993. ISBN 80-7161-019-4.
-
Doporučená:
Růžička, Radomír. Akupunktura v teorii a praxi. 2., rozš. vyd. Praha : Nadas, 1990. ISBN 80-7030-054-X.
-
Doporučená:
Davis, Patricia. Aromaterapie od A do Z : vše o aromaterapii : nové revidované rozšířené a ilustrované vydání. 1. vyd. Praha : Alternativa, 2005. ISBN 80-85993-96-1.
-
Doporučená:
Šos Zdeněk. Baňkování a moxování pro maséry.
-
Doporučená:
kolektiv autorů. Japonské masáže horkými kameny.
-
Doporučená:
Dorn, Dieter; Flemming, Gerda. Léčení Dornovou metodou : praktická kniha šetrné terapie páteře a kloubů = Heilen mit der Methode Dorn : das Praxisbuch für die sanfte Behandlung von Rücken und Gelenken. Olomouc : Poznání, 2005. ISBN 80-86606-32-5.
-
Doporučená:
Bangha Ondrej. Moxování v tradiční čínské medicíně.
-
Doporučená:
Patakyová, Beáta; Pataky, Július. Reflexní diagnostika a katalog reflexních ploch. Praha : Eminent, 2002. ISBN 80-7281-114-2.
-
Doporučená:
Flandera, Stanislav; Hrdlička, Lubomír. Taping : prevence a léčba poruch pohybového aparátu : příručka pro maséry a samoléčbu. Vyd. 1. Olomouc : Poznání, 2001. ISBN 80-902739-9-8.
-
Doporučená:
Flandera Stanislav. Tejpování a kinezio-tejpování.
-
Doporučená:
Pataky, Július. Učebnice reflexní terapie : skutečný návrat k přírodě je možný pouze skrze bosá chodidla : kniha o technologii reflexní terapie a jiných metodách při léčbě a samopomoci. Olomouc : Dobra & Fontána, 1998. ISBN 80-86179-18-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat všechny kosti, svaly, klouby, nervový systém a vnitřní systémy |
popsat všechny kosti, svaly, klouby, nervový systém a vnitřní systémy |
charakterizovat jejich funkci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
poznat a ukázat na modelu či preparátu jednotlivé svaly, kosti, klouby, nervový systém a vnitřní systémy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka umí popsat principy různých alternativních technik využívaných v rehabilitaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
student/ka umí stanovit vhodnost využití alternativní techniky na základě vyšetření klienta, aplikovat alternativní techniku při ošetření pacienta, zhodnotit výsledky terapie |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|