|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / AF1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
AF1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anatomie a fyziologie 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se zabývá problematikou osteologie, arthrologie a nervového systému včetně smyslů. Jeho cílem je morfologické znalosti synchronně propojovat se znalostmi fyziologických funkcí.
|
Požadavky na studenta
|
průběžné hodnocení
ústní zkouška
|
Obsah
|
Přednášky
1. Roviny a směry lidského těla. Pojivová tkáň - vazivo, chrupavka, kost. Obecná stavba kosti. Růst a regenerace kostní tkáně.
2. Kostra horní končetiny.
3. Kostra dolní končetiny.
4. Obecná arthrologie. Končetinové klouby. Spojení na pánvi, pánev jako celek, pánevní rozměry.
5. Kostra a spojení hrudníku. Páteř - stavba, spojení, zakřivení.
6. Lebka.
7. Svalová tkáň. Obecná myologie. Přehled svalových skupin.
8. Nervový systém obecně - členění, receptory, neuron a buňky neuroglie, membránová elektrogeneze, synapse, neurotransmitery, vnitřní prostředí CNS (hematoencefalická bariéra, mozkomíšní mok - produkce, cirkulace a funkce).
9. Mícha hřbetní - šedá a bílá hmota míšní, míšní segment, vznik míšního nervu, míšní nervy a jejich větvení. Reflex. Autonomní nervový systém.
10. Hlavové nervy.
11. Mozek - stavba, funkce. Mozkové a míšní obaly a prostory.
12. Motorický systém, fyziologie řízení pohybu.
13. Kůže. Kožní, hluboké a viscerální čití. Bolest.
14. Oční koule (stavba stěny, obsah), přídatné orgány oka, fyziologie zraku.
15. Anatomie a fyziologie sluchu a rovnováhy, čichu a chuti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠVÍGLEROVÁ, Jitka. Fyziologie smyslů..
-
Základní:
ROKYTA, R. a kol. Fyziologie. 3.přeprac.vydání.. Praha : Galén, 2016. ISBN 978-80-7492-238-1.
-
Základní:
NAŇKA, O., ELIŠKOVÁ, M. Přehled anatomie. Třetí, doplněné a přepracované vydání.. Praha : Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-206-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
45
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
specifické znalostní předpoklady nejsou vyžadovány |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
specifické dovednostní předpoklady nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizuje jednotlivé druhy pojivové tkáně |
rozlišuje kompaktní a spongiózní kost |
vysvětlí princip osifikace, růst a regeneraci kostní tkáně |
definuje styčné plochy končetinových kloubů |
charakterizuje stavbu a spojení na hrudníku, páteři a lebce |
vysvětlí stavbu a funkci svalové a nervové tkáně |
nervový systém člení na PNS a CNS, definuje jejich části a charakterizuje funkce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
s využitím latinské terminologie identifikuje jednotlivé kosti lidského skeletu |
rozpozná jednotlivé části nervového systému a přiřazuje jim fyziologickou funkci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|