|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEM / EPO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEM
/
EPO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Elektronické podnikání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
8 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSO/EPO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s možnostmi použití aplikací informatiky v podnikání. Seznámit s postavením informačních systémů v elektronickém podnikání, integrovanými řešeními, jednotlivými částmi a jejich funkcemi. Poskytnout přehled o možnostech obchodování z pohledu managementu i zákazníka. Seznámit s možnostmi využití Internetu v marketingu.
|
Požadavky na studenta
|
Obsah, organizace a podmínky zápočtu: - Návrh, implemetace, prezentace a obhajoba projektu dle zadání. - Prezentace řešení zadaného problému na cvičení. - Příprava reportů z infokostek v BW SAP.
Obsah, organizace a podmínky zkoušky: Zkouška bude mít ústní část a lze ji složit až po udělení zápočtu. Ústní část zkoušky vychází z témat přednesených na přednáškách.
|
Obsah
|
Nová ekonomika. Základní charakteristiky nové ekonomiky. Informační systémy pro novou ekonomiku. Informační systémy v řízení, architektury IT/IS.
Integrovaná řešení, ERP (Enterprise Resource Planning) systémy, parametry ERP, funkce, technologie, principy transakčních systémů, databázové systémy, na nichž ERP pracují, principy komunikace s aplikacemi ERP, přehled ERP systémů na trhu
Principy práce v SAP R/3. Použití scénářů. Logistika - Sklad. Objednávka. Nabídka.
Business Intelligence, Business Intelligence v řízení firmy, základní principy BI, vrstvy v BI, hlavní komponenty, typy aplikací, příklady základních principů.
Pravidla OLAP principy řešení, multidimenzionální databáze, OLAP, OLTP, manažerské aplikace, datové sklady, datová tržiště. Přístupy, metodiky k řešení aplikací Business Intelligence, vytváření datových tržišť.
Aplikace BI v SAP. Business Warehouse. Příprava business content. Definice extraktorů. Vytvoření reportů z infokostek
Dolování dat (Data mining) - popis dolování dat, úlohy dolování dat, použité aplikace dolování dat, techniky dolování dat- statistické, umělé inteligence. Praktické aplikace v SW Statistica.
CRM - Customer Relationship management, principy řešení, aplikace pro řízení vztahů se zákazníkem (Customer Realtionship Management), architektura CRM, hlavní moduly, jejich funkcionalita, kontaktní centra, Customer inteligence, aplikace CRM, trh CRM.
SCM - Supply Chain Management, řízení dodavatelských řetězců ve firmě, principy řešení, trh SCM.
Elektronické obchodování (e-commerce, EC), principy, možnosti, použití v podnikání a řízení firmy, aplikace EC, B2B, B2C, C2C, standardy EDI, XML.
Bezpečnost na internetu. Šifrování. Základy kryptografie. Symetrická a asymetrická šifra. Použití na internetu.
Elektronické bankovnictví, elektronické platby, bezpečnost. Elektronické zásobování e-procurement. Elektronická tržiště, elektronické aukce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
e-learning (Moodle)
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
POUR, J. Informační systémy a elektronické podnikání. 1. vyd, dotisk. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2002. ISBN 80-245-0227-5.
-
Doporučená:
SCULLEY, A. B., WOODS, W., WILLIAM, A. B2B Internetová tržiště : revoluce v obchodování mezi firmami. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6.
-
Doporučená:
KOSIUR, D. Elektronická komerce : principy a praxe. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-097-9.
-
Doporučená:
DOHNAL, J., POUR, J. Řízení podniku a IS/IT v informační společnosti. Praha : VŠE, 1999. ISBN 80-7079-023-7.
-
Doporučená:
DOHNAL, J., KUČERA, M. Řízení vztahů mezi zákazníky. Praha : VŠE, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
2
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
25
|
Celkem
|
135
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
algoritmizovat a sestavit kód aspoň v jednom programovacím jazyce (Java, PHP) |
pracovat v databázových systémech a v síti. |
pracovat v LMS e-learningovém prostředí. |
vyhledat relevantní informace v elektronických zdrojích a zpracovat prezentaci. |
spolupracovat v týmu při práci na projektu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
sestavit kód minimálně v jednom programovacím jazyce na základě algoritmizovaného problému. |
vytvořit database in database systém, administrovat data a vytvářet SQL dotazy. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
N/A |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát oblast elektornického podnikání |
znát principy integrovaných řešení, architektury informačnch systémů, funkcionality jednotlivých částí IS a jejich použití v rámci celého systému. |
ovládat proces zpracování transakčních dat a jejich transformaci do datových sdkladů a prinicpu dalšího zpracování v reportingu a multidimenzionálních kostek. |
znát základy elektronické výměny obchodních dat (EDI, ebXML), elektronické výměny peněz, elektronických plateb, finančních transakcí přes internet. |
znát základy kryptografie, principů synchronní a asynchronní šifry, elektronického podpisu a jejich použití při zajištění bezpečných transakcí přes internet |
analyzovat a navrhnout malé informační systémy (elektronický obchod, komerční web, elektronické tržiště) a praktické implementace spojením prog. jazyka a DB technologií. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
implementovat zabaezpečení kominukace pomocí systému asymetrické šifry. |
analyzovat a navrhnout malý informační systém a poté jej praktický implementovat spojením prog. jazyka a DB technologií. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
N/A |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|