|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCH / ICTV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCH
/
ICTV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
ICT ve výuce chemie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Aplikovat počítačové technologie do výuky chemie.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce a dílčích úkolů.
|
Obsah
|
Základy typografie. Počítač ve výuce chemie. Textové editory, tabulkové procesory ve výuce chemie. Tvorba prezentací pomocí Microsoft Power Pointu pro výuku chemie. Elektronické informační zdroje - chemické databáze. Výukové programy v chemii. Modelování a kreslení chemických struktur pomocí kreslících programů. Internet pro chemiky, Web pro chemiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Šilhánek, Jaroslav. Chemická informatika. Vyd. 1. Praha : Vydavatelství VŠCHT, 2002. ISBN 80-7080-465-3.
-
Doporučená:
Jančář, Luděk; Lukáš, Ivan. Chemická informatika. 1. díl, Internet a chemie. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2757-6.
-
Doporučená:
Šilhánek, Jaroslav. Úvod do chemické informatiky. 1. vyd. Praha : Vydavatelství VŠCHT, 1999. ISBN 80-7080-218-9.
-
Doporučená:
Výuka chemie s počítačem : Chemický didaktický software, testy a testování s počítačovou podporou, počítač a školní chemický experiment. 1. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 1997. ISBN 80-7041-769-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
36
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvovat základní chemické disciplíny |
zvládnout základní znalost práce s PC |
zvládnout znalost práce s PC ve Wordu |
zvládnout znalost práce s PC v Excelu |
zvládnout základní znalost práce v PowerPointu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dokázat aplikace poznatků ze základních chemických disciplín |
provádět základní operace s WORDEM |
zvládnout základní operace s Excelem |
provádět základní operace s PowerPointem |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
schopnost aplikovat výpočetní techniku do výuky chemie |
zhodnotit kvalitu výukového programu a posoudit jeho použitelnost pro školní výuku |
využívat internetové služby (chemické databáze, animace, simulace...) k přípravě na výuku chemie |
vyhledávat aktualizace, aplikace, příklady z praxe, a další zajímavosti na internetu, zhodnotit jejich validitu a použitelnost a zařazovat je do výuky chemie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit soubory v textovém nebo tabulkovém editoru pro potřeby výuky chemie |
vytvořit prezentaci pro potřeby výuky chemie |
sestavit chemickou strukturu nebo aparaturu pomocí kreslicího chemického softwaru |
použít spojení PC s výukovými měřícími jednotkami pro laboratoř chemie (např. dodávané měřící aparatury firmou Vernier) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|