Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je obeznámit studenty: a) s reálným obrazem problematiky znečišťování ovzduší a s technickou realizací postupů, které znečišťování eliminují; b) s různými typy odpadů a s činnostmi pro jejich eliminaci, zejména s významnými postupy využívání odpadů jako druhotných surovin.
|
Požadavky na studenta
|
Vedení technického deníku z navštívených provozů.
Protokol ze zadaného provozu.
|
Obsah
|
Exkurze do vybraných průmyslových závodů se zaměřením na ochranu ŽP, čistotu ovzduší, odpady a druhotné suroviny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
12
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládají se základní znalosti z problematiky ochrany čistoty ovzduší, odpadů a druhotných surovin |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti dokáží: - popsat různé technologické systémy - vysvětlit pracovní podmínky jednotlivých technologií - uvést do souvislosti technické a ekonomické podmínky výroby - formulovat specifika jednotlivých výrob a aplikace jejich produktů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|