|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCH / CHEX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCH
/
CHEX
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Chemická exkurze
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Exkurze
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KCH/CHTCH
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je obeznámit studenty s reálným obrazem hlavních oborů chemických výrob v širokém slova smyslu, tj. velkotonážních produktů základních technologií, oborů kvalifikované chemie i příbuzných speciálních odvětví průmyslu. Studenti mají porozumět aplikaci základních chemických principů v technické praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Vstupní referát ze zadané výroby.
Vedení technického deníku ze všech navštívených výrob.
Protokol z návštěvy zadaného výrobního provozu.
|
Obsah
|
Pětidenní exkurze do závodů chemického průmyslu a příbuzných oborů. Studenti se na exkurzi připravují podle předem stanoveného programu, účastní se rozborů exkurzí do jednotlivých závodů a vypracovávají zadané referáty, event. učební pomůcky týkající se navštívených provozů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kraitr, Milan. Chemický průmysl v České republice. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1999. ISBN 80-7082-535-9.
-
Doporučená:
Neiser, J.; a kol. Obecná chemická technologie. Praha: SPN, 1981.
-
Doporučená:
Kraitr, M., Karlíček, J., Sirotek, V. Současnost a perspektivy velkotonážních anorganických výrob. PF ZČU Plzeň, 1993.
-
Doporučená:
Neiser, J.; a kol. Základy chemických výrob. Praha: SPN, 1987.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní problémy z chemické technologie |
vybrat vhodné partie učiva základních chemických disciplín, které mají technické souvislosti |
vyhledávat z dostupných informačních zdrojů podklady pro exkurzi |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat postupy k hodnocení různých vzorků získaných na exkurzi |
poskytnout první pomoc vzhledem k rizikům chemických exkurzí |
užívat technologická schémata |
zhodnotit zásady bezpečnosti práce v prostředí s chemickými látkami |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
interpretovat ekonomické a environmentální aspekty jako nedílnou součást výrobních procesů |
optimalizovat účinnost exkurzí předběžnou modifikací výuky, která exkurzi předchází či následuje |
zhodnotit možnosti využití mezipředmětových vztahů s fyzikou a biologií při chemické exkurzi |
zhodnotit využitelnost různých výrobních procesů, v nichž se uplatňuje chemismus, pro studentské a žákovské exkurze |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vybrat pro lokalitu své působnosti vhodné exkurzní objekty a vytvořit scénář exkurzí |
zajistit při exkurzích bezpečnost žáků a řešit případné mimořádné situace |
zorganizovat podle možností v rámci výuky chemie žákovské exkurze a začlenit je do plánů výuky |
zpracovat studijní a výukové materiály z absolvovaných exkurzí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|