|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCH / 9SZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCH
/
9SZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Závěrečná zkouška SŠ
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Chemie s didaktikou
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Ověřit schopnost studentů syntetizovat poznatky různých předmětů studijního oboru daného studijního programu a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění požadovaného počtu předmětů a kreditů ve stanovené struktuře povinných předmětů daného studijního plánu.
|
Obsah
|
Požadují se znalosti základních oborových disciplin (obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie, fyzikální chemie, analytická chemie, biochemie, chemická technologie) a jejich didaktické aplikace pro výuku chemie na střední škole s důrazem na interdisciplinární vztahy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pachmann, Eduard. Obecná didaktika chemie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
-
Základní:
PACHMANN, Eduard. Speciální didaktika chemie. SPN Praha, 1986.
-
Základní:
Učebnice chemie pro ZŠ a SŠ.
-
Doporučená:
Obst, O. Didaktika sekundárního vzdělávání. Univerzita Palackého, Olomouc, 2006.
-
Doporučená:
DUŠEK, M. Kapitoly z didaktiky chemie. VŠCHT, Praha, 2000.
-
Doporučená:
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Grada, 2015.
-
Doporučená:
Průcha J. Moderní pedagogika. Portál, Praha, 2002.
-
Doporučená:
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-172-7.
-
Doporučená:
ZORMANOVÁ, R. Obecná didaktika. Grada, 2014.
-
Doporučená:
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
Doporučená:
Los P., Spurná M. Obecná didaktika chemie. Olomouc, 1981.
-
Doporučená:
Kalous Z., Obst O. Školní didaktika. Portál, Praha, 2002.
-
Doporučená:
PROKŠA, M., TOTHOVÁ, A. Školské chemické pokusy na ZŠ vo svetla aktuálných požiadaviek didaktickej teórie a praxe. UK Bratislava, 2005.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P., KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika: O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: MU, 2017.
-
Doporučená:
BÍLEK M. Výuka chemie s počítačem. VŠP Hradec Králové: Gaudeamus, 1997.
-
Doporučená:
Maňák, J., Švec, V. Výukové metody. Paido, Brno, 2003.
-
Doporučená:
Základní doporučená literatura studovaných chemických disciplin..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
získání předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů |
získat předepsaný počet kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů |
identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů |
syntetizovat poznatky základních předmětů studijního oboru a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky |
aplikovat teoretické poznatky z odborných, oborově didaktických a didaktických disciplín na konkrétních příkladech ve školní praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
|
|
|
|