|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / IP2YY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
IP2YY
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ivrit pro pokročilé 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KBS/IP2Y
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz navazuje na kurz Ivrit pro pokročilé 1 a rozšiřuje znalosti gramatiky a slovní zásoby. Rozvíjí rovněž komunikační schopností dosažené v předcházejících úrovních. V jeho průběhu bude prohloubena znalost tvarů imperfekta sloves konjugací pa'al, pi'el a nově i hif'il a hitpa'el. Studenti se naučí vyjadřovat reálné podmiňovací věty a rozšíří své znalosti vztažných zájmen. Během kurzu si zájemci pod vedením lektora do svých počítačů nainstalují hebrejskou klávesnici a začnou se ji učit používat. Závěrečný esej pro tento kurz si již zkusí poprvé napsat na počítači. Předmět je primárně určen pro studenty navazujícího magisterského oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné testy, samostatná práce studentů, prezentace
|
Obsah
|
Tvary imperfekta (budoucí časy) slabých sloves konjugace pa'al a pi'el. Budoucí časy sloves konjugace hitpa'el. Reálné podmínkové věty. Praktická cvičení - psaní hebrejštiny na počítači. Prohlubování slovní zásoby v zájmových oblastech studentů formou her, konverzací a esejů (individuálně podle složení skupiny).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Coffin, Edna Amir. Encounters in modern Hebrew. Level 1. Ann Arbor : University of Michigan Press, 1992. ISBN 0-472-08221-3.
-
Základní:
Rothblum, Lois; Bergman, Bella; Band, Ora. Hebrew : a language course = ['lvrit]. Primer. Springfield : Behrman House, 1987. ISBN 0-87441-463-6.
-
Základní:
Raizen, Esther. Modern Hebrew for beginners : a multimedia program for students at the beginning and intermediate levels. Austin : University of Texas Press, 2000. ISBN 978-0-292-77104-8.
-
Základní:
Edna, Lauden; Weinbach, Liora. Multi dictionary Hebrew-Hebrew-English English-Hebrew : bilingual learners dictionary. Tel Aviv : [AD], 2003. ISBN 965-390-003-X.
-
Základní:
Bolozky, Shmuel. 501 Hebrew verbs : fully conjugated in all tenses in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged by root. Hauppauge : Barron's Educational Series, 2008. ISBN 978-0-7641-3748-8.
-
Doporučená:
Chajat, Šlomit, Jisraeli Sara, Kobliner, Hila. Ivrit min ha-hatchala, chelek alef.. Jerušalajim: Akademon, 2000.
-
Doporučená:
Keidar, Nira. netiot HaPoal + Targilim. Academon, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit pro pokročilé 1 (KBS/IP1YY) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit pro pokročilé 1 (KBS/IP1YY)
- plánovat samostatně vlastní studium a učení
- využívat efektivně moderní informační technologie pro každodenní komunikaci nebo plnění pracovních úkolů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Student has proper knowledge gained in the course Advanced Ivrit 1 (KBS/IP1Y). He/she is able to individually plan his own study and learning, effectively use modern information technology for everyday communication or work task.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- určit pravidla pro vyjádření budoucího děje za využití imperfektních tvarů silných i slabých sloves konjugací pa'al, pi'el, hif'il a hitpa'el
- určit pravidla pro tvorbu reálných podmínkových vět |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- používat v konverzaci reálné podmínkové věty
- hovořit s jistotou o budoucích dějích za využití slabých sloves aktivních konjugací
- psát hebrejsky na počítači
- hovořit samostatně o oblasti svého zájmu i s využitím elementární odborné terminologie |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|