|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / VLE1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
VLE1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vnitřní lékařství 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
29 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je upevnit znalosti studentů co se týče subjektivních i objektivních příznaků, používání léčebných postupů v urgentní péči včetně vyšetřovacích metod. Jsou vedeni k tomu, aby rozpoznali změny stavu nemocného, mají zvládnout základní výkony urgentní péče. Dále je nutno s ohledem na větší pravomoce zdravotnických záchranářů seznámit studenty s diferenciální diagnostikou v akutní medicíně.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast při výuce
příprava a prezentace zadaného tématu
|
Obsah
|
Přednášky
1. Kardiovaskulární systém - arteriální hypertenze, hypertenzní krize.
2. Kardiovaskulární systém - ischemická choroba srdeční akutní a chronické formy.
3. Kardiovaskulární systém - srdeční selhání.
4. Kardiovaskulární systém - poruchy srdečního rytmu.
5. Kardiovaskulární systém - srdeční záněty, kardiomyopatie, onemocnění žil a tepen.
6. Dýchací systém - záněty DC, asthma bronchiale, chronická plicní nemoc.
7. Dýchací systém - plicní záněty, bronchiektázie, TBC.
8. Dýchací systém - intersticiální plicní procesy, nádory plic, respirační insuficience.
9. Onemocnění ledvin a močových cest - záněty dolních cest, tubulointersticiální nefritidy, vezikoureterální reflux,
analgetická nefropatie.
10. Onemocnění ledvin a močových cest - nemoci glomerulů, selhání ledvin, nádory.
Cvičení
1. - 2. Kardiovaskulární systém - vyšetřovací metody, příznaky onemocnění, hodnocení křivek EKG.
3. - 4. Kardiovaskulární systém - modelové situace při ošetřování pacientů s kardiovaskulárním systémem, diferenciální
diagnostika bolesti na hrudi.
5. - 6. Dýchací systém - vyšetřovací metody, příznaky onemocnění, oxygenoterapie.
7. - 8. Dýchací systém - modelové situace při ošetřování pacientů s onemocněním dýchacího systému, diferenciální
diagnostika dušnosti.
9. - 10. Vylučovací ústrojí - vyšetřovací metody, příznaky onemocnění, modelové situace při ošetřování pacientů s
onemocněním ledvin a močových cest.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vachek, Jan; Motáň, Vít,; Zakiyanov, Oskar,; Hrnčiříková, Adéla,; Motáň, Jiří,; Ciferská, Hana,; Tesař, Vladimír. Akutní stavy ve vnitřním lékařství. 2018. ISBN 978-80-7345-550-7.
-
Základní:
Bulíková, Táňa. EKG pro záchranáře nekardiology. 1. vyd. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5307-2.
-
Základní:
ČEŠKA, R. et al. Interna.. Praha: Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-423-0.
-
Základní:
ŠAFRÁNKOVÁ, Alena a Marie NEJEDLÁ. Interní ošetřovatelství I.. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1148-6.
-
Základní:
ŠAFRÁNKOVÁ, Alena a Marie NEJEDLÁ. Interní ošetřovatelství II.. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1777-8.
-
Základní:
Táborský, Miloš; Kautzner, Josef. Kardiologie. První vydání. 2017. ISBN 978-80-204-4434-9.
-
Základní:
Kolář, J. et al. Kardiologie pro sestry intezivní péče. Praha: Galén, 2009. ISBN 80-7262-604-5.
-
Základní:
Navrátil, Leoš. Vnitřní lékařství pro nelékařské zdravotnické obory. 2017. ISBN 978-80-271-0210-5.
-
Doporučená:
Hampton, John R. EKG stručně, jasně, přehledně. 1. české vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4246-5.
-
Doporučená:
Zadák, Zdeněk; Havel, Eduard. Intenzivní medicína na principech vnitřního lékařství. 2., doplněné a přepracované vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0282-2.
-
Doporučená:
ČEŠKA, R. a kol. Interna. 2., aktualizované vydání. Praha: Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-885-6.
-
Doporučená:
LUKL, J. Srdeční arytmie v kazuistikách.. Praha: Grada, 2006. ISBN 8024715449.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit fyziologické funkce kardiovaskulárního, dýchacího a vylučovacího systému |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
je schopen/na uceleného pohledu na nemocného |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komplexně pečuje o pacienta s akutním interním onemocněním |
správně odhaduje závažnost akutního stavu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|