|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / VKZZR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
VKZZR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Podpora zdraví
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výchova ke zdraví
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 53
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
24 / 37
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Teoreticko praktický předmět seznamuje studenty s cíli, zásadami a formami zdravotní výchovy obyvatelstva a s úlohou nelékařského zdravotnického pracovníka v systému zdravotní výchovy. Dále pak podává informace o zdravém způsobu života, o problematice životního prostředí, zejména pak objasňuje strategii péče o zdraví v ČR ve vztahu ke zdravému způsobu života a preventivním opatřením.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k získání zápočtu (zkoušky) " docházka 80 % (tolerovány 2 absence) - při nesplnění požadované docházky seminární práce " seminární práce a její prezentace " písemný test při úspěšnosti plnění 70%
|
Obsah
|
Přednášky: 1. Úvod do výchovy ke zdraví. Význam předmětu Výchova ke zdraví. 2. Zdravotní výchova - cíle, zásady, formy. 3. Zdravotní výchova - metody, kontrola účinnosti. 4. Zdraví a jeho determinanty. 5. Podpora zdraví a prevence. Screening. 6. Komunitní projekty k podpoře zdraví - zdravá škola, zdravé město, zdravý podnik, zdravá rodina. Rizikové faktory ovlivňující zdraví. Zdravý způsob života. 7. Rizikové skupiny a možnosti ovlivnění jejich životního stylu - zdravotní výchova u adolescentů, narkomanů. 8. Problematika kuřáctví a drogových závislostí. 9.-10. Úloha nelékaře ve zdravotní výchově v primární péči, nemocniční péči (sekundární péči), v terciální péči (rehabilitační). 11.-12. Možnosti ovlivnění společnosti v oblasti zdravého životního stylu, oblast regionální. 13.-14. Význam socioekonomických a behaviorálních faktorů pro zdravý způsob života. 15. Opakování.
Cvičení: 1. - 2. Exkurze na Krajskou hygienickou stanici na oddělení zdravotní výchovy. 3. - 15. Příprava a prezentace zdravotně výchovné přednášky (plánu) - tématika blízká pracovnímu zaměření absolventa - určena zdravým i nemocným jedincům.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Lukáš Martinek, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. et Mgr. Václav Beránek, Ph.D., MBA (50%),
Ing. Jana Hejdová (100%),
MUDr. Lenka Luhanová (100%),
Mgr. Lukáš Martinek, Ph.D. (50%),
-
Cvičící:
Mgr. et Mgr. Václav Beránek, Ph.D., MBA (50%),
Ing. Jana Hejdová (100%),
MUDr. Lenka Luhanová (100%),
Mgr. Lukáš Martinek, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vytvořit výchovný program zaměřený na určitou skupinu obyvatel |
aplikovat výchovný program zaměřený na určitou skupinu obyvatel |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|