|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / SPNP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
SPNP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Simulace v PNP 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Simulace v přednemocniční neodkladné péči 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
20
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti si osvojují postupy při provádění základní a rozšířené resuscitace, důraz je kladen na rozpoznání náhlé zástavy oběhu (NZO), zhodnocení vstupního rytmu a aplikaci příslušného léčebného algoritmu.
|
Požadavky na studenta
|
100% aktivní účast na výuce
splnění simulačního úkolu plněného ve dvojici
|
Obsah
|
1. Základní resuscitace dospělých - rozpoznání srdeční zástavy, přivolání ZZS, srdeční masáž, umělé dýchání.
2. Základní resuscitace dospělých - použití AED, zajištění bezpečnosti, nové technologie.
3. Základní resuscitace dětí - rozpoznání srdeční zástavy, přivolání ZZS, srdeční masáž, umělé dýchání.
4. Základní resuscitace dětí - použití AED, zajištění bezpečnosti, nové technologie.
5. Obstrukce dýchacích cest cizím tělesem.
6. Rozšířená resuscitace dospělých - prevence srdeční zástavy, prevence mimonemocniční srdeční zástavy, léčba srdeční zástavy v přednemocniční neodkladné péči.
7. Rozšířená resuscitace dospělých - manuální defibrilace, zajištění dýchacích cest a ventilace, léky a tekutiny.
8. Resuscitace a podpora životních funkcí novorozence.
9. Rozšířená resuscitace dětí.
10. Zápočet - simulační úkol plněný ve dvojici.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Truhlář, A., Černá Pařízková, R., Dizon, J.M.L., Djakow, J., Drábková, J., Franěk, O. et al. Doporučené postupy pro resuscitaci ERC 2021: Souhrn doporučení. Anesteziologie a intenzivní medicína, 2021, 32(Suppl.A). 2021.
-
Základní:
MALÁSKA, Jan, Jan STAŠEK, Milan KARTOCHVÍL a Václav ZVONÍČEK. Intenzivní medicína v praxi.. Praha: Maxdorf, 2020. ISBN 978-80-7345-675-7.
-
Doporučená:
Mixa, Vladimír; Heinige, Pavel; Votruba, Václav. Dětská přednemocniční a urgentní péče. 2017. ISBN 978-80-204-4643-5.
-
Doporučená:
Knor, Jiří; Málek, Jiří. Farmakoterapie urgentních stavů. 3. doplněné a rozšířené vydání. 2019. ISBN 978-80-7345-595-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat obecné zásady první pomoci
|
popsat postupy základní neodkladné resuscitace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyhodnotit aktuální stav postiženého |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popíše postupy základní a neodkladné resuscitace u dospělých, dětí a novorozenců |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou základní a rozšířenou neodkladnou resuscitaci u pacientů všech věkových kategorií, včetně způsobů akutního zajištění dýchacích cest a přístupů do cévního řečiště, jakož i manipulace s přístroji a pomůckami k tomu nezbytnými |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|