|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / SBPR1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
SBPR1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k bakalářské práci 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům praktické rady a informace o postupu při zpracování a odevzdání závěrečné bakalářské práce. Konzultovat se studenty zvolené téma, vymezení výzkumného problému, zvolené metody výzkumu, zpracování získaných informací, vyhodnocení výsledku. V průběhu semestru by se studenti měli zdokonalit v samostatném ústním projevu na zadané téma a ve schopnosti obhajovat své závěry.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní přístup ve výuce, struktura bakalářské práce, prezentace v PowerPointu - prezentace výsledků bakalářské práce, souhrn studia literatury a výzkumných nástrojů.
|
Obsah
|
Přednášky: 1.- 2. Členění bakalářské práce - význam bakalářské práce, funkce a cíle bakalářské práce, požadavky na řešení problému, vymezení problému, analýza řešení v odborné literatuře, charakteristika metod a technika při zkoumání problému. 3. Výběr práce - cíl, obsah, harmonogram zpracování, vedoucí práce, oponent, zveřejňování kvalifikačních prací. 4.- 5. Formální zpracování práce - rozsah bakalářské práce, formát stránky, počet řádků a úhozů, velikost písma, řádkování, velikost písma pro nadpisy, zvýrazňování, číslování stránek, okraje, kapitoly, podkapitoly, členění textu, jazyková norma, pravidla českého pravopisu, úroveň práce, psaní práce v 1. osobě čísla jednotného, v 1. osobě čísla množného, trpný rod, text v bloku, odkazy v textu na přílohy, obrázky, grafy, jednotné popisy tabulek, grafů. 6. Struktura práce - úvod, cíl, materál a metodika, výsledky, diskuse, závěr, předcházející listy vymezující název práce, text práce. 7. Metodika - postup práce, technika, použitý materiál, vysvětlení, odůvodnění jejich výběru, počet doporučených stran. 8. Praktická část práce, výsledky, diskuse. Závěr - shrnutí, výsledky, klady a zápory, další vývoj, doporučení. 9. Abstrakt. Kazuistika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Lukáš Martinek, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Denis Mainz, Ph.D. (100%),
Mgr. Lukáš Martinek, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Přibáň, Ph.D. (100%),
PhDr. Petr Simbartl, Ph.D. (100%),
PhDr. Lukáš Štich, MBA (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Meško, D., Katuščák, D. et al. Akademická příručka 1. české vyd.. Martin: Osveta, 2006.
-
Doporučená:
Trisha, G. Jak pracovat s vědeckou publikací. Základy medicíny založené na důkazu.. Praha: Grada, 2003.
-
Doporučená:
Meško, Trisha, G. Jak pracovat s vědeckou publikací: Základy medicíny založené na důkazu. Praha: Grada, 2003.
-
Doporučená:
Kutnohorská, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
-
Doporučená:
Kutnohorská, J. Výzkum v ošetřovatelství 1. vyd.. Praha: Grada, 2009.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
7
|
Kontaktní výuka
|
9
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popíše postup zpracování výzkumné práce
|
vysvětlí důležitost vymezení výzkumného problému |
objasní cíl práce
|
popíše postup při zpracování empirických dat a statistických údajů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komentuje a diskutuje zjištěné výsledky
|
formuluje hypotézy |
formuluje závěr a doporučení pro realizaci výsledků výzkumu v praxi |
zvládá celkovou formální úpravu závěrečné bakalářské práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|