|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / LDNP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
LDNP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Labor. diagnostika nejčastějších př. mor
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Laboratorní diagnostika nejčastějších příčin mortality
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
23 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prostřednictvím prezentací kazuistik z klinické praxe studentům shrnout epidemiologii, etiopatogenezi, klinické a zejména laboratorní projevy chorob, které vedou k největšímu počtu úmrtí obyvatelstva ČR.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast ve výuce
|
Obsah
|
1. Ischemická choroba srdeční, srdeční selhání 2. Cévní onemocnění mozku, arteriální hypertenze 3. Nádory plic 4. Nádory tlustého střeva a konečníku 5. Nádory prsu 6. Nádory prostaty, dělohy a vaječníků 7. Chronická obstrukční plicní nemoc 8. Diabetes mellitus 9. Pneumonie, sepse 10. Alkoholické onemocnění jater 11. Degenerativní onemocnění CNS
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ZIMA, Tomáš. Laboratorní diagnostika. Třetí, doplněné a přepracované vydání. Praha : Galén, 2013. ISBN 978-80-7492-062-2.
-
Doporučená:
Epidemiologie zhoubných nádorů v ČR - webový portál SVOD.
-
Doporučená:
Češka, Richard; Štulc, Tomáš,; Tesař, Vladimír,; Lukáš, Milan. Interna. 2., aktualizované vydání [brožované]. 2015. ISBN 978-80-7387-895-5.
-
Doporučená:
RACEK, Jaroslav, RAJDL, Daniel et al. Klinická biochemie. Třetí, přepracované a rozšířené vydání.. Praha : Galén, 2021. ISBN 978-80-7492-545-0.
-
Doporučená:
Klener, Pavel. Vnitřní lékařství. 4., přeprac. a dopl. vyd. Praha : Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-705-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
11
|
Celkem
|
31
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Nejsou stanoveny. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Nejsou stanoveny. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat laboratorní projevy chorob, které vedou k největšímu počtu úmrtí v ČR |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|