|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / AG1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
AG1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angiografie a intervenční radiologie 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAZ/RDPR5
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje studenty s problematikou diagnostických angiografií a s postavením radiointervenčních
vaskulárních i nevaskulárních výkonů v současných diagnostických a léčebných postupech, s používanou technikou a
instrumentariem, se základními postupy a technikami.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na přednáškách splnění podmínek zápočtového testu nebo ústního přezkoušení
|
Obsah
|
Přednášky 1. Angiografie - úvod do problematiky, obecné základy. 2. AG - přehledná, selektivní, superselektivní; instrumentarium. 3. AG dolních končetin, AG pánve. 4. AG aorty, AG břišních viscerálních tepen, renovazografie. 5. Perkutánní transluminální angioplastika (PTA), instrumentarium pro PTA. 6. Stenty, stentgrafty, endoluminální léčba aneurysma aorty. 7. Neurointervence, kavální filtry. 8. TIPS.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Krajina, A., Peregrin, H. Intervenční radiologie - miniinvazivní terapie.. Hradec Králové: Olga Čermáková, 2005. ISBN 80-86703-08-8.
-
Základní:
Seidl, Zdeněk. Radiologie pro studium i praxi. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4108-6.
-
Základní:
Procházka, Václav; Čížek, Vladimír. Vaskulární diagnostika a intervenční výkony. Praha : Maxdorf, 2012. ISBN 978-80-7345-284-1.
-
Základní:
Vomáčka, Jaroslav; Nekula, Josef,; Kozák, Jiří. Zobrazovací metody pro radiologické asistenty. Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3126-0.
-
Doporučená:
BRADAC, Gianni Boris. Cerebral angiography: Normal anatomy and Vascular pathology. Berlin: Springer, 2014. ISBN 978-364-2544-033.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
16
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
46
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat cévní systém lidského těla |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
identifikovat stěžejní cévy pro angiografii |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenuje indikace diagnostických angiografií a radiointervenčních výkonů |
charakterizuje používané diagnostické techniky a instrumentaria |
vysvětlí základní postupy a použití instrumentaria při diagnostických cévních a intervenčních vaskulárních a nevaskulárních výkonech obecně a specificky v jednotlivých oblastech |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
nejsou definovány |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|