|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / WMM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
WMM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Workshop - multimédia
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
40
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/WMM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Workshop se zaměřuje na široké spektrum témat v rámci multimediální tvorby a je postaven tak, aby si účastníci mohli během krátké doby vyzkoušet a seznámit se s principy foto a video instalace, data projekce v prostorovém řešení (v interiéru i exteriéru) s možností zvukové a světelné instalace i dalších disciplín včetně kresby, malby, práce s objektem, fotografie i performance. Účastníci se budou učit konceptuálnímu myšlení při navrhování projektů pomocí prostorových modelů, při práci s digitální fotografií, textem, zvukem i při tvorbě prostorových objektů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky: - pravidelná docházka na výuku, - průběžné plnění všech dílcích ateliérových úkolů dle pokynů vyučujícího, - aktivní zapojení do řešení problémů, povinnost vlastní invence, - průběžná tvorba, konzultace a korektury KP, - předložení konečné verze semestrálního projektu (KP) vyučujícímu v požadovaném termínu, - prezentace.
Hodnoticí kritéria: relevantní průběžná rozpracovanost a dodržení termínu odevzdání všech úkolů během semestru, porovnání původního záměru tvorby s dosaženým cílem, míra invence, pečlivost, úroveň instalace, prezentace.
|
Obsah
|
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP)
2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení
3. Praktické použití animačních technik - přehled
4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů
6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary
8. Animace s použitím typografie
9. - 10. Plošková nebo PC animace
11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mac Luhan, Marshall. Jak rozumět médiím : Extenze člověka. 1. vyd. Praha : Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2.
-
Doporučená:
Beránek, Petr. Digitální video v praxi. 2., rozš. vyd. Brno : Mobil Media, 2003. ISBN 80-86593-34-7.
-
Doporučená:
Plazewski Jerzy. Filmová řeč. Praha, 1967.
-
Doporučená:
Lévy, Pierre. Kyberkultura : zpráva pro Radu Evropy v rámci projektu "Nové technologie: kulturní spolupráce a komunikace". V Praze : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.
-
Doporučená:
Sokolowsky, Peter; Šedivá, Zuzana. Multimédia : současnost budoucnosti. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-081-3.
-
Doporučená:
Štikar, Jiří. Obrazová komunikace. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1992.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
40
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování projektu (skici, scénáře, jednoduché storyboardy)
obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře
o technologických postupech vytváření statických děl jako součástí scénické instalace
o historických i současných stylových kánonech
o vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánuje projekt jednoduchého dokumentu, reportáže či krátkého autorského snímku,
rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard),
zvládá scénickou přípravu zahrnující osvětlení a jednodušší audio efekty,
realizuje krátký filmový útvar určený pro internet nebo TV, nebo mappingovou projekci,
zvládá jednoduchou postprodukci snímku (střih, postsynchrony, atd.),
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství ,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování jednoduššího multimediálního projektu (skici, scénáře, jednoduché storyboardy)
obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře
o technologických a technických postupech scénické instalace
o základních principech prezentace projektu
o historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia
o vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje projekt jednoduchého dokumentu, reportáže či krátkého autorského snímku,
rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard) včetně jeho neobvyklého zřetězení,
zvládá scénickou přípravu zahrnující osvětlení, audio efekty a komponování scénických prvků,
realizuje krátký filmový útvar určený pro internet nebo TV, nebo mappingovou projekci,
zvládá jednoduchou postprodukci snímku (střih, postsynchrony, atd.),
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a využívá přitom jednoduché prezentační principy,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|