|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / UF5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
UF5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Užitá fotografie 5
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
16
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
15
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/UF5
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta základům reportážní a dokumentární fotografie.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku
- průběžné plnění, konzultace a odevzdávání zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím
- tvorba, konzultace a plnění semestrálního projektu (SP)
- předložení konečné verze SP
- prezentace
|
Obsah
|
1. Úvod do semestru, reportáž a dokument - specifika. Zadání semestrálního projektu (SP).
2. Reportážní fotografie - reportáž o životě univerzity.
3. Konzultace úkolu - zadání individuálního tématu reportáže.
4. Konzultace úkolu reportáže na individuální téma.
5. Konzultace úkolu.
6. Zadání dokumentárního projektu - cyklu fotografií.
7. Řešení prezentace cyklu v podobě knihy.
8. Grafický design knihy v součinnosti s pedagogem graf. designu nebo jako společný projekt se studentem graf. designu.
9. Vazba ve speciálním ateliéru Knižní vazby.
10. Další varianta prezentace (projekce, web atd.).
11. Konzultace úkolu.
12. V navazující klauzurní práci téma zpravodajská reportáž.
13. Odevzdání SP, prezentace a hodnocení.
V závěru semestru jsou studenti schopni vytvořit dokumentární soubor, tj. cyklus fotografií, které na sebe navazují, vymezují děj a tvoří řadu, ve které má každá fotografie své místo a význam.
Každý student zpracovává svůj dokumentární projekt, promyslí a realizuje jeho prezentaci, např. v podobě knihy, webové prezentaci, projekci apod.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Persson, Michael. Antonín Kratochvíl.
-
Doporučená:
Mrázková Daniela, Remeš Vladimír. Cesty československé fotografie : Vyprávění o historii čs. fotografie prostřednictvím životních a tvůrčích osudů vybraných osobností a mezních vývojových okamžiků..
-
Doporučená:
Hochová, Dagmar. Čas oponou trhnul.
-
Doporučená:
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan,; Malá, Olga. Česká fotografie 20. století : průvodce. Praha : Uměleckoprůmyslové muzeum, 2005. ISBN 80-7101-041-3.
-
Doporučená:
Mrázková, Daniela; Remeš, Vladimír. Fotografovali válku : sovětská válečná reportáž. Vyd. 1. Praha : Odeon, 1975.
-
Doporučená:
Fárová Anna. Henri Cartier - Bresson.
-
Doporučená:
Mrázková Daniela. Příběh fotografie.
-
Doporučená:
Vladimír Birgus, Tomáš Pospěch. Tenkrát na Východě : Češi očima fotografů 1948-1989 = Once upon a time in the east : Czechs through the eyes of photographers, 1948-1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
195
|
Projekt individuální [40]
|
100
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
70
|
Celkem
|
415
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úspěšné absolvování hlavního ateliérového předmětu v předcházejícím semestru. Předmět je určen výhradně studentům UUD |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student: - prakticky aplikuje dovednosti základů reportážní a dokumentární fotografie, - rozliší rozdíly práce ve zpravodajské ŕeportáži s důrazem na přímou a aktuální informaci a mezi dokumentární fotografií, která je založena na komplexnějším přístupu k tématu a je více ovlivněna subjektivním vstupem autora a výtvarným podáním reality, - vytvoří dokumentární soubor (cyklus na sebe navazujících fotografií, vymezujících děj a tvořících řád), ve kterém má každá fotografie své místo a význam, - zpracuje dokumentární projekt, promyslí a realizuje jeho prezentaci - např. v podobě knihy, webové prezentace, projekce apod. - |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|