|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / MI7
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
MI7
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Mediální ilustrace 7
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
17
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
16
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/MI7
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi a dovednostmi pro zvládnutích základní postupů pro tvorbu a postprodukci statických i pohyblivých digitálních obrazů. Rozvinout jejich schopnosti pro vytváření elektronických publikací, multimediálních prezentací a interaktivní projektů kombinující klasická média s rozšířenou realitou (augmented reality), nebo například v disciplíně matte painting.
Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky: - komplexní zpracování úkolů od stadia náčrtů až po prezentaci a obhajobu, student sleduje přesah své práce do sousedních oborů, "přeložitelnost" svých sdělení do cizích/jiných jazyků = technik, forem, - 80% aktivní účast na pracovních seminářích, - průběžné plnění a odevzdávání seminárních úkolů dle požadavků vyučujícího, - průběžná práce na semestrálním úkolu (KP), - tvořivý, zaujatý přístup a otevřenost, - schopnost spolupráce v kolektivu, - vypracování a předložení semestrálního úkolu (KP) v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím, - prezentace.
|
Obsah
|
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu
2. Specifika interaktivní tvorby, klasické i moderní technologie s ohledem k zadanému tématu
3. Přípravná fáze projektu
4. - 5. Návrh pracovních postupů
6. - 7. První realizační fáze projektu
8. Kontrolní fáze projektu
9. - 10. Druhá realizační fáze projektu
11. - 13. Prezentace semestrálního projektu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Doporučená:
Kipper, Gregory; Rampolla, Joseph. Augmented reality : an emerging technologies guide to AR. 1st ed. Waltham : Syngress, 2013. ISBN 978-1-59749-733-6.
-
Doporučená:
Gahan, Andrew. Game art complete : all-in-one : learn Maya, 3ds Max, zBrush, and Photoshop winning techniques. Amsterdam ; Elsevier/Focal Press, 2009. ISBN 978-0-24081147-5.
-
Doporučená:
Holešovský, František. Glosy k vývoji české ilustrace pro děti. Praha : Albatros, 1982.
-
Doporučená:
Furht, Borivoje. Handbook of augmented reality. New York : Springer, 2011. ISBN 978-1-4614-0063-9.
-
Doporučená:
Klimeš, Jan. Hledání významu v umělecké narativní ilustraci. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-210-8059-1.
-
Doporučená:
Sharp, Helen; Rogers, Yvonne; Preece, Jenny. Interaction design : beyond human-computer interaction. 2nd ed. Chichester : John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-01866-8.
-
Doporučená:
Lea, Derek. Kreativní grafika : ilustrace, umělecké techniky a 3D kresby kombinující Photoshop s aplikacemi Illustrator, Poser, Painter, Cinema 4D a ZBrush. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3469-6.
-
Doporučená:
Lea, Derek. Mistrovství v Adobe Photoshop : [digitální ilustrace a škola výtvarných technik]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2340-9.
-
Doporučená:
Bimber, Oliver; Raskar, Ramesh. Modern approaches to augmented reality : tutorial 8 : 25th annual conference of the European Association for Computer Graphics "Interacting with Virtual Worlds" ; Grenoble, August 30th -September 3rd. Grenoble : INRIA, 2004.
-
Doporučená:
monografie ilustrátorů 19. a 20. století.
-
Doporučená:
produkce nakladatelství AULOS.
-
Doporučená:
Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
-
Doporučená:
Wigan, Mark. Umění ilustrace : vizuální myšlení. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2970-8.
-
Doporučená:
Abts, Tomma. Vitamin P : new perspectives in painting. 1st pub. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4446-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
208
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
75
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
50
|
Celkem
|
443
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování projektu, propojení obsahu a formy, zjišťování požadavků zadavatele/cílové skupiny,
o možnostech spolupráce na audiovizuálních a multi/mediálních projektech,
variování autorského tématu,
o expertní strukturaci tématu a výstavby dějové linky v případě narativních žánrů, nebo kompozičních schémat u žánrů statických,
hluboké znalosti architektury herních a interaktivních aplikací,
o soudobých stylových kánonech mediální ilustrace a audiovize obecně a možnostech jejich překračování,
o vizuálních prostředcích vhodných pro mediální ilustraci v širokém spektru žánrů a jejich kombinací |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánuje projekt mediální ilustrace nebo interaktivní aplikace s ohledem na požadavky zadavatelů,
uzpůsobuje vlastní projekt požadavkům dalších štábových profesí,
navrhuje několik různých autorských variant tématu mediálně ilustračního projektu,
podrobně rozpracovává strukturu projektu,
samostatně navrhuje pokročilou architekturu herní či interaktivní aplikace,
realizuje finální podobu mediální ilustrace v širokém spektru žánrů a jejich kombinací,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a své soudy je schopen zdůvodňovat,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování autorského projektu z oblasti audiovize nebo multi/mediální tvorby,
o procesech řízení audiovizuálních a multi/mediálních projektů,
variování autorského tématu projektu a jeho obsahové realizaci skrze široký rejstřík odpovídajících vizuálních prostředků,
o expertním budování narativních, interaktivních a vizuálních kompozičních schémat,
hluboké znalosti architektury herních a interaktivních aplikací,
o soudobých stylových kánonech mediální ilustrace a audiovize obecně a možnostech jejich překračování,
o vizuálních prostředcích vhodných pro mediální ilustraci v širokém spektru žánrů, jejich kombinací a mezioborovém zapojení |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje autorský projekt mediální ilustrace nebo interaktivní aplikace s ohledem na požadavky zadavatelů,
řídí audiovizuální nebo multi/mediální projekt a zohledňuje požadavky a potřeby dalších štábových profesí,
navrhuje široké spektrum autorských variant projektu a jeho obsahové realizace skrze široký rejstřík odpovídajících vizuálních prostředků,
na expertní úrovni buduje narativní, interaktivní a vizuálně kompoziční schémata projektu,
realizuje finální podobu mediálně ilustračního projektu v širokém spektru žánrů a jejich kombinací,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a své soudy je schopen zdůvodňovat,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, sám je formuluje |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|