|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / MGFO3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
MGFO3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Fotografie 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
9 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/MGFO3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s principy autorské fotografické publikace, historickým vývojem a současnými tendencemi. Student vytvoří a odprezentuje svoji fotografickou tvorbu formou autorské knihy. Student v určeném časovém období samostatně realizuje požadovaný výtvarný úkol s důrazem na vlastní kreativní řešení.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- pravidelná aktivní účast na seminářích - min. 90%,
- splnění a předložení všech zadaných průběžných ateliérových úkolů (seminárních prací) v rozsahu a v termínech stanovených vyučujícím.
Požadavky pro absolvování zkoušky:
- předchozí úspěšné získání zápočtu,
- povinná invence, řemeslná zdatnost,
- povinné korektury,
- odevzdání a obhájení semestrálního projektu,
- prezentace na CD resp. DVD.
|
Obsah
|
1. Zadání semestrální práce + všeobecný úvod do dané tématiky + historický přehled žánru dokumentární fotografie. 2. Přednáška a diskuse k současné dokumentární fotografii a mediální praxi (externí lektor z prostředí mediální fotografie). 3. Konzultace zvoleného tématu + zamýšlené koncepce. 4. První výsledky rešerše + návrh technického řešení. 5. Prezentace rešerše + příklady technického řešení. 6. Průběžná konzultace rozpracovanosti. 7. Průběžná konzultace rozpracovanosti. 8. Průběžná konzultace rozpracovanosti. 9. Selekce obrazového materiálu + harmonizace textu s obrazovým materiálem. 10. Grafická úprava ve spolupráci s ateliérem Grafického designu. 11. Příprava do tisku. 12. Finalizace projektu. 13. Konzultace finální podoby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. 1. vyd. Praha : Hynek, 1994. ISBN 80-85906-04-X.
-
Doporučená:
Stehli, Iren,; Novák, Robert V. Anna Fárová & fotografie : práce od roku 1956 = Anna Fárová & photography : from 1956 to the present. Praha : Langhans Galerie - PRO Langhans, 2006. ISBN 80-902816-4-8.
-
Doporučená:
Císař, Karel. Co je to fotografie?. Vyd. 1. Praha : Herrmann & synové, 2004. ISBN 80-239-5169-6.
-
Doporučená:
Birgus, V.; Mlčoch, J. Česká fotografie 20. století. Praha: KANT, 2010.
-
Doporučená:
Anděl, Jaroslav. Příběh moderního média : česká fotografie 1840-1950 = [A story of a modern medium : Czech photography 1840-1950] : Galerie Rudolfinum 15.1-28.3.2004. Praha : KANT, 2004. ISBN 80-86217-66-3.
-
Doporučená:
Barthes, Roland. Světlá komora : poznámka k fotografii. Vyd. 2., upr., (Ve Fra 1.). Praha : Fra, 2005. ISBN 80-86603-28-8.
-
Doporučená:
Anděl J. Vybrané kapitoly z dějin fotografie. skripta ÚKVC, Praha, 1978.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
55
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování složitějšího fotografického projektu a jeho jednotlivých žánrů (portrét, krajina, reportáž, zátiší, atd.)
o základní požadavcích na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby
o koncipování fotografického projektu na základě znalostí fotografické technologie a používaných materiálů v souladu s požadavky zadavatelů,
o postprodukci fotografického materiálu a technologických, výrobních a ekonomických hlediscích,
o historických i současných stylových kánonech fotografie,
o vizuálních prostředcích využívaných ve fotografii,
o prezentaci svého projektu v závislosti na konkrétní situaci, a požadavcích zákazníka |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánuje složitější fotografický projekt v jeho jednotlivých žánrech (portrét, krajina, reportáž, zátiší, atd.) podle jeho artistního nebo komerčního poslání,
dodržuje základní požadavky na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby,
realizuje pokročilejší fotografický projekt koncipovaný na základě znalostí fotografické technologie a používaných materiálů a v souladu s požadavky zadavatelů,
na základě předem daných kritérií vybírá fiinální soubor, sám definuje jednoduché esteticko umělecké soudy a zdůvodňuje jejich aplikaci,
zvládá jednoduchou postprodukci snímků ve foto/grafických programech,
produkuje výsledný soubor na základě technologických, výrobních a ekonomických hledisek,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství v závislosti na konkrétní situaci, a požadavcích zákazníka,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování složitějšího fotografického projektu a jeho jednotlivých žánrů (portrét, krajina, reportáž, zátiší, atd.) a jejich kombinací,
o pokročilejších požadavcích na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby,
o koncipování fotografického projektu na základě znalostí pokročilejší fotografické technologie, nových materiálů a v souladu s požadavky zadavatelů,
o postprodukci fotografického materiálu a technologických, výrobních a ekonomických hlediscích,
o historických i současných stylových kánonech fotografie,
o vizuálních prostředcích využívaných ve fotografii a jejích aplikacích,
o prezentaci svého projektu v závislosti na konkrétní situaci, a požadavcích zákazníka
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje složitější fotografický projekt v jeho jednotlivých žánrech (portrét, krajina, reportáž, zátiší, atd.),
navrhuje různé varianty projektové koncepce podle jeho artistního nebo komerčního poslání,
dodržuje standardní požadavky na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby,
realizuje pokročilejší fotografický projekt koncipovaný na základě znalostí fotografické technologie a používaných materiálů a v souladu s požadavky zadavatelů,
přichází s inovativními návrhy materiálové a adjustační podoby projektu,
produkuje výsledný soubor na základě technologických, výrobních a ekonomických hledisek,
definuje esteticko umělecké soudy a zdůvodňuje jejich aplikaci na hodnocení výsledné podoby projektu,
zvládá postprodukci snímků ve foto/grafických programech,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství v závislosti na konkrétní situaci, a požadavcích zákazníka,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|