|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / FOPSV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
FOPSV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Práce se středo a velkoformát.přístrojem
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Práce se středo a velkoformátovým přístrojem
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/FOPSV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty základním principům práce se středoformátovými a velkoformátovými přístroji, pochopit podstatu jejich funkcí.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- pravidelná docházka na výuku
- průběžné plnění, konzultování a odevzdávání všech zadaných seminárních úkolů ve stanovených termínech a v souladu s požadavky vyučujícího
|
Obsah
|
1. Analogové a digitální.
2. Středoformátový přístroj.
3. Specifika práce se středoformátovým přístrojem.
4. Procvičení práce se středoformátovým přístrojem v atelieru.
5. Středoformátový přístroj v plenéru.
6. Velkoformátový přístroj.
7. Specifika práce se velkoformátovým přístrojem.
8. Procvičení práce se velkoformátovým přístrojem v atelieru.
9. Velkoformátový přístroj v plenéru.
10. Kardanové přístroje.
11. Digitální zadní stěna.
12. Scheinflugovo pravidlo.
13. Shrnutí a zafixování látky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech fotografie a postprodukčních metod,
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického
reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro fotografické snímání,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti fotografie,
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
technických a technologických principů digitálních a analogových středo- a velkoformátovými přístrojů,
principů práce a výhod kardanových přístrojů a zadní digitální stěny,
Scheinpflugova pravidla a pravidel změny roviny ostrosti, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat základní principy a funkce práce se středo- a velkoformátovými přístroji,
práce s kardanovými přístroji a zadní digitální stěnou, využít těchto dovedností pro vlastní tvorbu,
aplikovat princip stavby, skladby a kompozice fotografického obrazu na středních a velkých formátech, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Kombinovaná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|