|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / FO9
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
FO9
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Fotografie 9
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/FO9
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenta pokročilými znalostmi a dovednostmi pro práci s aranžováním světla, podání textury, práci s barvou, skladbě a kompozici obrazu v klasické analogové i digitální fotografii a její postprodukci pokročilým způsobem v editačních programech umožňujících interdisciplinární aplikace.
Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro přistoupení ke zkoušce a jejímu absolvování: - 75% aktivní účast na pracovních seminářích, - průběžné plnění, konzultace a odevzdávání zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím - splnění všech dalších seminárních úkolů ve stanovených termínech a v souladu se zadáním vyučujícího, - vypracování, odevzdání, prezentace a obhajoba projektu v požadované kvalitě a ve stanoveném termínu, - odevzdání 2 DVD (resp. CD) s uloženou kompletní klauzurní prací (KP) - v souladu s příslušnou vyhláškou děkana, - prezentace
|
Obsah
|
1. Zadání semestrální práce + všeobecný úvod do dané tématiky.
2. Přednáška a diskuse k problematice výstavnictví (externí lektor z galerijní praxe).
3. Konzultace zvoleného výstavního prostoru + návrh koncepce.
4. Konzultace konceptu a příkladů k realizované fotografické sérii.
5. Realizace vystavované série.
6. Realizace vystavované série.
7. Realizace vystavované série.
8. Realizace doprovodných textů (ve spolupráci s teoretikem umění).
9. Finální výběr snímků do propagačních materiálů.
10. Konzultace návrhů grafické úpravy propagačních materiál (ve spolupráci s grafikem).
11. Finální výběr snímků na výstavu + příprava do tisku.
12. Finalizace projektu.
13. Konzultace finální podoby.
Stanovení termínů průběžných konzultací seminárních úkolů a závěrečného semestrálního projektu - klauzurní práce.
Zadání mezního termínu pro odevzdání kompletně dokončeného semestrálního projektu - klauzurní práce v souladu s požadavky vyučujícího.
Zadání mezního termínu pro odevzdání příp. dalších požadovaných úkolů dle požadavků vyučujícího.
Student vytvoří celkový koncept výstavního projektu, včetně veškerého propagačního materiálu a doprovodných textů (pozvánka, leták, plakát, katalog, webová stránka a facebookový profil).
Projekt bude zahrnovat minimálně jednu fotografickou sérii vytvořenou k tomuto účelu.
Student naváže spolupráci s grafikem a teoretikem umění.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan,; Malá, Olga. Česká fotografie 20. století : průvodce. Praha : Uměleckoprůmyslové muzeum, 2005. ISBN 80-7101-041-3.
-
Doporučená:
Persson, Michael. Antonín Kratochvíl.
-
Doporučená:
Mrázková Daniela, Remeš Vladimír. Cesty československé fotografie : Vyprávění o historii čs. fotografie prostřednictvím životních a tvůrčích osudů vybraných osobností a mezních vývojových okamžiků..
-
Doporučená:
Hochová, Dagmar. Čas oponou trhnul.
-
Doporučená:
Mrázková, Daniela; Remeš, Vladimír. Fotografovali válku : sovětská válečná reportáž. Vyd. 1. Praha : Odeon, 1975.
-
Doporučená:
Fárová Anna. Henri Cartier - Bresson.
-
Doporučená:
Mrázková Daniela. Příběh fotografie.
-
Doporučená:
Vladimír Birgus, Tomáš Pospěch. Tenkrát na Východě : Češi očima fotografů 1948-1989 = Once upon a time in the east : Czechs through the eyes of photographers, 1948-1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
45
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si znalosti o širším spektru pokročilých výrazových prostředků fotografie v širokém spektru jejích různých forem, jednotlivých žánrů, jejich kombinací a jeho vztahu ke kulturnímu kontextu,
využívat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro reportážní a dokumentární fotografii na zadané i vlastní téma, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výsledku,
interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech, možnostech jejich propojení,
využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků,
kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu,
plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního a žurnalistického týmu, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
koncipovat fotografický projekt na základě znalostí pokročilé fotografické technologie, nových materiálů, v souladu s požadavky zadavatelů i s vlastním autorským cítěním, dokázat je kombinovat a alterovat,
o postprodukci fotografického materiálu a technologických, výrobních a ekonomických hlediscích realizace projektu,,
zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu v závislosti na jeho následném využití,
reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního fotografického projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci,
vybírat vhodné formy prezentace a propagace grafického projektu,
s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
plnohodnotně se zapojovat do organizace a činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování složitějšího fotografického výstavního projektu, jeho propagaci a realizaci, fázích práce a jejich organizaci,
o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií, kvalitu nasnímaného materiálu, interakci s výstavním prostorem, rolí diváka apod.,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, komunikace s grafikem a kurátorem a metodách a postupech jejich práce,
o technologických procesech pomocných disciplín v rámci vývojářského týmu projektu, o technických a technologických specifikách tisku, materiálů a povrchů, apod.,
o plánování konceptu tématu a výstavy, o možných inspiračních a informačních zdrojích,
o lokálních i zahraničních společnostech a jednotlivcích zabývající se problematikou daného projektu, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně si zvolit oblast tvorby a vypracovat koncept projektu fotografické výstavy včetně propagačního materiálu a doprovodných textů (pozvánka, leták, plakát, katalog, webová stránka a facebookový profil),
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši a projektovou dokumentaci včetně referenčních umělců a inspiračních východisek,
být aktivním členem týmu, zastupovat svou disciplínu a profesi a samostatně se vzdělávat v zájmu rozvoje společné práce, aktivně komunikovat s grafikem,
zvolit odpovídající technologii vývoje fotografického výstavního projektu, zvážit způsob tisku, materiál a povrch, formát, adjustaci, posoudit kvalitu nasnímaného materiálu,
převést požadovaný a zamýšlený vizuál do vhodných fotografických technik ve formě daných postupů či
výtvarného experimentu,
kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, před zákazníkem a před ostatními členy týmu,
vybírat vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu,
prakticky aplikovat koncepční výtvarné myšlení,
posoudit interakci s výstavním prostorem, roli diváka |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|