|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / FO11
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
FO11
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Fotografie 11
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
17
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
16
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/FO11
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenta pokročilými znalostmi a dovednostmi pro práci s aranžováním světla, podání textury, práci s barvou, skladbě a kompozici obrazu v klasické analogové i digitální fotografii a její postprodukci pokročilým způsobem v editačních programech umožňujících interdisciplinární aplikace.
Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro přistoupení ke zkoušce a jejímu absolvování: - 75% aktivní účast na pracovních seminářích, - průběžné plnění, konzultace a odevzdávání zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím - splnění všech dalších seminárních úkolů ve stanovených termínech a v souladu se zadáním vyučujícího, - vypracování, odevzdání, prezentace a obhajoba projektu v požadované kvalitě a ve stanoveném termínu, - odevzdání 2 DVD (resp. CD) s uloženou kompletní klauzurní prací (KP) - v souladu s příslušnou vyhláškou děkana, - prezentace
|
Obsah
|
1. Zadání semestrální práce + všeobecný úvod do dané tématiky + přednáška na téma fotografické individuality.
2. Přednáška a diskuse na téma vůdčí osobnosti soudobé světové fotografie. (Externí lektor, teoretik umění.)
3. Konzultace konceptu autorského projektu.
4. Realizace fotografií.
5. Realizace fotografií.
6. Realizace fotografií.
7. Realizace fotografií.
8. Realizace fotografií.
9. Koncept prezentace.
10. Finální výběr snímků + harmonizace obsahu.
11. Příprava do tisku.
12. Finalizace projektu.
13. Konzultace finální podoby.
Stanovení termínů průběžných konzultací seminárních úkolů a závěrečného semestrálního projektu - klauzurní práce.
Zadání mezního termínu pro odevzdání kompletně dokončeného semestrálního projektu - klauzurní práce v souladu s požadavky vyučujícího.
Zadání mezního termínu pro odevzdání příp. dalších požadovaných úkolů dle požadavků vyučujícího.
Student během semestru vytvoří autorský soubor fotografií, ve kterém se výhradně soustředí na vlastní umělecké a řemeslné kvality. Soubor není limitován ani obsahem, ani formou, musí však vzniknout ucelený projekt, který je jasnou výpovědí o autorově profilu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bourriaud, Nicolas. Postprodukce. Praha: Tranzit, 2004.
-
Doporučená:
Persson, Michael. Antonín Kratochvíl.
-
Doporučená:
Foster, Hall. Art since 1900. London, 2004.
-
Doporučená:
Foster, Hall. Postmodern Culture. London, 1990.
-
Doporučená:
Mrázková Daniela. Příběh fotografie.
-
Doporučená:
Alberto, Alexander. Recording Conceptual Art. Los Angeles, London, 2001.
-
Doporučená:
Bourriaud, Nicolas. Relational Aesthetics. Dijon, 2002.
-
Doporučená:
Wall,Jeff. Selected Essays and Interviews. New York, 2007.
-
Doporučená:
Vladimír Birgus, Tomáš Pospěch. Tenkrát na Východě : Češi očima fotografů 1948-1989 = Once upon a time in the east : Czechs through the eyes of photographers, 1948-1989.
-
Doporučená:
Fried, Michael. Why Photography Matters as Art as Never Before. New Haven, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
208
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
65
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Projekt individuální [40]
|
100
|
Celkem
|
443
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si znalosti o širším spektru pokročilých výrazových prostředků fotografie v širokém spektru jejích různých forem, jednotlivých žánrů, jejich kombinací a jeho vztahu ke kulturnímu kontextu,
vybavit si a aplikovat znalosti o aspektech a vlivech volby námětu, skladbě obrazového materiálu, jeho srozumitelnosti a srozumitelnosti jeho podání, rytmizaci a grafické úpravy,
využívat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro tvorbu autorské fotografické knihy, zahrnující komunikaci s grafikem,
interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech, možnostech jejich propojení,
využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, komunikace s grafikem,
kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu,
plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
koncipovat fotografický projekt výstavy na základě znalostí pokročilé fotografické technologie, nových materiálů, v souladu s požadavky zadavatelů i s vlastním autorským cítěním, dokázat je kombinovat a alterovat při postupné práci na konceptu výstavy,
postprodukci fotografického materiálu a technologických, výrobních a ekonomických hlediscích realizace projektu,
zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu v závislosti na jeho následném využití, adekvátně posoudit kvality nasnímaný materiál, zvážit způsob tisku, materiál, formát, adjustaci, selekci a skladbu obrazového materiálu, srozumitelnost sdělení, rytmizaci a grafické úpravy,
reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli/ kurátorovi a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního fotografického projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci a realizaci makety,
vybírat vhodné formy prezentace a propagace projektu fotografické autorské knihy ve spolupráci s grafikem,
s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
plnohodnotně se zapojovat do organizace a činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování složitějšího fotografického projektu formou autorského souboru fotografií zaměřeného na výpověď o autorově profilu a na nalezení individuálního fotografického jazyka,
o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií, kvalitu nasnímaného materiálu a prokázání uměleckých a řemeslných kvalit,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, komunikace s grafikem a metodách a postupech jeho práce,
o technologických procesech pomocných disciplín v rámci vývojářského týmu projektu, o technických a technologických specifikách tisku, materiálů a povrchů, apod.,
o plánování konceptu tématu fotografických sérií, o možných inspiračních a informačních zdrojích,
o aspektech a vlivech volby námětu, skladbě obrazového materiálu, jeho srozumitelnosti a srozumitelnosti jeho podání, rytmizaci a grafické úpravy, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně si zvolit oblast tvorby a vypracovat projekt fotografické autorské série, zvolit si vlastní rámcové zadání a to postupně alterovat, řídit a dokončit svou práci na vlastním zadaném projektu,
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši a projektovou dokumentaci včetně referenčních umělců a inspiračních východisek,
být aktivním členem týmu, zastupovat svou disciplínu a profesi a samostatně se vzdělávat v zájmu rozvoje společné práce, aktivně komunikovat s grafikem,
samostatně zvolit odpovídající technologii vývoje fotografického série, její postprodukce, propagace apod.,
převést požadovaný a zamýšlený vizuál do vhodných fotografických technik ve formě daných postupů či výtvarného experimentu vedoucího k pozitivnímu vývoji osobitého stylu,
kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, před zákazníkem a před ostatními členy týmu,
vybírat vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu, využívat možností práce s grafickým designérem a jinými profesemi,
prakticky aplikovat koncepční výtvarné myšlení,
posoudit interakci s rolí diváka a aspekty námětu a formami jeho zpracování, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|