|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / AT11
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
AT11
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Animovaná a interaktivní tv. 11
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Ateliér Animovaná a interaktivní tvorba 11
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
17
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
16
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/AT11
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky je formou samostatného individuálního projektu rozšířit dosavadní komplexní kompetence studenta (výtvarné, technologické a teoretické znalosti a dovednosti) v rámci svého oboru. Ověřit studentův talent a schopnost splnit samostatně v určeném časovém období požadovaný výtvarný úkol na zadané téma s důrazem na vlastní přínos.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta: Kromě výrazného výtvarného talentu a schopnosti rozvíjet výtvarnou asociativní imaginaci v čase by měl student ovládat i užití grafických a animačních editorů, které umožňují realizace projektů od samého počátku až do finální podoby.
Požadavky pro přistoupení ke zkoušce a jejímu absolvování:
- 80% aktivní účast na pracovních seminářích, - komplexní zpracování jednotlivých kroků v rámci projektu během přípravy, realizace a postprodukce, - splnění všech dalších seminárních úkolů ve stanovených termínech a v souladu se zadáním vyučujícího, - vypracování, odevzdání, prezentace a obhajoba projektu v požadované kvalitě a ve stanoveném termínu, - odevzdání 2 DVD (resp. CD) s uloženou kompletní klauzurní prací (KP) - v souladu s příslušnou vyhláškou děkana, - tvořivý, aktivní přístup a otevřenost, - schopnost týmové spolupráce.
|
Obsah
|
Výběr tématu samostatného projektu a jeho realizace od námětu do finální podoby.
Postup realizace: 1.- 2. námět a hledání adekvátní výtvarné formy ke zvolenému tématu 3. lay-out animační a výtvarná příprava 4.- 5. storyboard + animatik komplexní představa realizovaného projektu 6.- 10. realizace pomocí grafických a animačních software 11.- 12. postprodukce zvukový a hudební mix + editace a dokončení projektu 13. adaptace projektu pro konkrétní mediální aplikace.
Stanovení termínů průběžných konzultací seminárních úkolů a závěrečného semestrálního projektu - klauzurní práce.
Zadání mezního termínu pro odevzdání kompletně dokončeného semestrálního projektu - klauzurní práce v souladu s požadavky vyučujího.
Zadání mezního termínu pro odevzdání příp. dalších požadovaných úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
-
Základní:
ukázky ze světové i domácí animované tvorby ( v celé škále často používaných žánrů), ukázky z animované grafiky (motion design) a příklady interaktivních animací (hry, webová grafika)..
-
Základní:
Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
-
Základní:
Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
-
Základní:
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Doporučená:
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Doporučená:
Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
-
Doporučená:
Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. London : John Libbey, 1994. ISBN 0861964454.
-
Doporučená:
Poš, J. Český animovaný film.
-
Doporučená:
Field Syd. Jak napsat dobrý scénář.. Praha, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
-
Doporučená:
McCloud, Scott. Jak rozumět komiksu. 1. vyd. v českém jazyce. Praha : BB/art, 2008. ISBN 978-80-7381-419-9.
-
Doporučená:
Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
-
Doporučená:
Kurz, Sibylle. Pitch it!. ISBN 978-80-7331-284-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
208
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
65
|
Projekt individuální [40]
|
100
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Celkem
|
443
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si znalosti o širším spektru pokročilých výrazových prostředků v grafických a animačních editorech, o jejich možných vzájemných vztazích a kombinacích vhodných pro výtvarný experiment a posun tématu k vlastnímu osobitému stylu, jejich využití pro tvorbu animačních projektů od počátku až po realizaci do finální podoby,
vybavit si a aplikovat znalosti potřebné pro následnou úpravu animovaného filmu, postprodukci, střih, atd.,
využívat koncepčního výtvarného myšlení pro hledání vhodných tradičních i experimentálních výrazových prostředků pro animaci a její následné zpracování,
využívat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animované filmy v jejich tradiční i inovativní podobě podobě, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií projektu,
interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech, možnostech jejich propojení,
využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků,
kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu,
plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhování autorského námětu a jeho strukturace do scénáře i s netradičním zřetězením děje, využívat škály vizuálních a zvukových prostředků, dokázat je kombinovat a alterovat ve výtvarném experimentu při hledání vlastního osobitého stylu,
aplikovat znalosti o technických a technologických postupech pro tvorbu a následnou úpravu a postprodukci animovaného filmu do jeho finální podoby,
plánuje složitý animační projekt a navrhuje jeho různé podoby s důrazem na výtvarnou formu, samostatně i řídí tým složený z různých štábních profesí při realizaci animovaného filmu,
zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu v závislosti na jeho následném využití,
reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního grafického projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci,
vybírat vhodné formy prezentace a propagace animačního projektu v závislosti na cílové skupině nebo daných divácích,
s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
plnohodnotně se zapojovat do organizace a činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o samostatném plánování složitějšího animačního projektu zaměřeného na aplikaci všech dosavadních znalostí a zkušeností při práci na samostatně zvoleném úkolu,
o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií finálního filmu, o možnostech zpracování a postprodukce animovaného filmu a jeho prezentace jakožto autorského díla,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků a argumentaci ve prospěch svého výtvarného přístupu,
o technologických procesech pomocných disciplín v rámci vývojářského týmu projektu,
o lokálních i zahraničních společnostech a jednotlivcích zabývající se problematikou daného projektu, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně si zvolit oblast tvorby a animování v závislosti na svém zájmu, zvolit si vlastní rámcové zadání a to postupně alterovat, řídit a dokončit svou práci na vlastním zadaném projektu,
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši a projektovou dokumentaci včetně referenčních umělců a inspiračních východisek, následného zpracování animovaného filmu a postprodukční činnosti, tvorby zvukové stopy a koncepčních východisek svého autorského filmu,
být vedoucím členem týmu, samostatně se vzdělávat v zájmu rozvoje společné práce, aplikovat znalosti o podpůrných činnostech tvorby animovaného filmu (střih, technické zabezpečení, postprodukce, atd.)
zvolit odpovídající technologii vývoje animovaného filmu a všech dílčích fází práce na něm a ty poté zrealizovat,
převést požadovaný a zamýšlený vizuál do vhodných animačních technik ve formě daných postupů či
výtvarného experimentu,
kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, před zákazníkem a před ostatními členy týmu,
vybírat vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu v závislosti na cílové skupině diváků,
prakticky aplikovat koncepční výtvarné myšlení, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|