|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / ANKS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
ANKS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy kamerového snímání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/ANKS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je obeznámit studenta prostřednictvím přednášek s praktickými ukázkami technologií a techniky se základy postupů kamerového snímání pro kreslený, loutkový a hraný film, a dále se specifickými prostředky kamery v animovaném filmu ve smyslu tvůrčím i technickém.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- 70% účast na seminářích,
- vypracování a úspěšné odevzdání v požadované kvalitě všech zadaných dílčích seminárních úkolů,
- vypracování a odevzdání semestrálního úkolu (projektu),
- dodržování termínů odevzdání zadaných dílčích úkolů i semestrálního úkolu.
|
Obsah
|
1. Základy postupů kamerového snímání (kreslený, loutkový a hraný film). 2. - 3. Základní fyzikální pojmy ve filmu. 4. - 5. Technologie různých typů a možností snímaní animovaného filmu s důrazem na "ruční animaci". 6. - 7. Technologický proces realizace a postprodukce animovaného filmu a možnosti zásahu do obrazu během a po natáčení díla. 8. Osvětlení animovaných scén a základy souvislosti mezi scénografií a "kamerou" v animovaném díle. 9. - 10. Historické a současné technologie, využití tradičních postupů a možnosti v současné digitální technologii. 11. Základy digitálního snímání s preferencí optického zobrazování. 12. - 13. Filmové pomůcky a praktické zkušenosti z natáčení realizovaných animovaných děl.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Stránský, Antonín; Levinský, Otto. Film a filmová technika. Praha : SNTL, 1974.
-
Základní:
Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.
-
Základní:
Baran, L. Zázraky filmového obrazu. Praha, 1989.
-
Doporučená:
Myslík, Jiří. Kapitoly z trikové techniky. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
-
Doporučená:
Jiřík, Vlastimil. Kinematografický obraz. Díl 2. Jinočany : H & H, 1994. ISBN 80-85787-58-X.
-
Doporučená:
Jiřík, Vlastimil. Kinematografický obraz. I. díl. Praha : H & H, 1994. ISBN 80-85787-57-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
uživatelská znalost práce na PC (Windows). Kreativní přístup studenta k plnění zadaných prací |
o plánování jednoduchých filmových projektů projektů,
vybavit si základní znalosti o technických a technologických specifikách práce s videem a jeho nahrávání,
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín,
o historických i současných stylových kánonech, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
na uživatelské úrovni pracovat s PC a se systémem Windows,
na základní úrovni používat videokameru a pracovat s jejími výstupy,
pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o technologických a technických postupech v oblasti kamerového snímání pro kreslený, loutkový a hraný film,
základní metodiky a pracovní postupy kameramana,
o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a ve filmové tvorbě,
základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů,
o plánování projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, postprodukční práce) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
ovládat odborný jazyk a komunikaci s pracovníky v postprodukci,
ovládat specifické prostředky kamery v animovaném filmu ve smyslu tvůrčím i technickém,
rozpoznat a tvůrčím způsobem využít limity a možnosti animovaného filmu,
řešit techniky a technologie animovaného filmu,
aplikovat znalosti a doednosti základů postupů kamerového snímání pro kreslený, loutkový a hraný film,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|